مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: طی چهار دهه تلاش پرورش دام سبک به یک فعالیت اصلی بهره برداران تبدیل شده و افراد زیادی در این بخش مشغول به کار می‌باشند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین رضایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: با صدور مجوز‌های روستایی و ترویج روستاییان جهت پرورش دام سنگین و همچنین هدایت پرورش دهندگان آنان رابه سمت پرورش دام‌های اصیل اصلاح شده سوق دادیم و تولید دام سنگین در سال ۹۵ به ۲۰ هزار راس رسید.

وی با بیان اینکه در ابتدای سال ۵۷ دامداران فقط افرادی بودند که مراتع عشایری داشتند، گفت: در این سال‌ها دامداران تعدادشان در این شهرستان انگشت شماره بوده تولیدات آن‌ها به اندازه‌ای نبود که آمار آن‌ها قابل ملاحظه باشد.

رضایی افزود: به این جهت با برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی که توسط این اداره در روستا‌ها و مناطق عشایری و حمایت از بهره برداران منجر به رشد این بخش شد بطوریکه هم اکنون پرورش دام سبک به یک فعالیت اصلی بهره برداران تبدیل شده و افراد زیادی در این بخش مشغول به کار می‌باشند.

وی یکی از راه‌های پیشرفت و اقتصادی شدن این فعالیت را روی آوردن بهره برداران به سوی دام‌های اصلاح شده، اعلام و افزود: با تشکیل تعاونی‌های در این شهرستان جهت تامین ما احتیاج دامداران و بهره برداران از تولیدات آن‌ها در سال ۹۵ به ۳۶۵ هزار راس دام سبک رسیده و در سال ۵۷، این آمار ۶ هزار راس در سال بوده است.

انتهای پیام/ی

تولید شیر در شهرستان رفسنجان به بیش از ۲۸۵۰۰ تن رسیده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار