محسنی بندپی گفت: ایران با توجه به رشد جمعیت در سال ۶۰ جز کشور هایی است که به سمت سالمندی حرکت می کند.

۹/۳ درصد جمعیت ایران، سالمند هستندبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر امروز (دوشنبه) در مراسم جهانی روز سالمندان که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: سالمندی یک فرآیند زیست شناختی و یک موهبت الهی است و افرادی از جامعه در مسیر کاری، علمی، تخصصی، کارشناسی و وظیفه مندی وارد مرحله سالمندی می شوند.

وی با بیان اینکه ایران با توجه به رشد جمعیت در سال ۶۰ جزو کشورهایی است که به سمت سالمندی حرکت می کند، افزود: کشورهای جهان شامل سه گروه می شوند. گروه اول کشورهایی هستند که بین ۷ تا ۱۴ درصد جمعیت سالمند را به خود اختصاص می دهند، گروه دوم بین ۱۴ تا ۲۱ درصد و گروه سوم کشورهایی هستند که بالای ۲۱ درصد جمعیت سالمند را تشکیل می دهند.

محسنی پند پی ادامه داد: بر اساس آخرین سرشماری که در سال ۹۵ انجام گرفت، ۹/۳ درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهد و کشور ایران شامل گروه اول سالمندی دنیاست.

وی با بیان اینکه در سال ۲۰۵۰ پیش بینی می شود ۳۱ درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل دهند، عنوان کرد: در سال های اخیر سازمان بهزیستی کشور به عنوان متولی در دبیرخانه شورای سالمندی اقدامات خوبی انجام داده است.

وی گفت: برنامه ریزی های خوبی در جهت تقویت ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی سالمندان صورت گرفته است و همچنین دو کارگروه با عنوان شورای عالی سلامت و امنیت غذا و شورای عالی کرامت و حمایت های اجتماعی سامندان طراحی شده است.

وی افزود: پیمایش سالمندان عملی است که براساس شاخص های استاندارد با همکاری صندوق جمعیت سازمان ملل از اول تا سوم آبان ماه به میزبانی ایران انجام می شود.

محسنی بندپی تصریح کرد: در شورای ملی سالمندان تکالیفی پذیرفته شده است که بر اساس آن سالمندان از حمایت های اجتماعی، بیمه تکمیلی و مراقبت های طولانی مدت بهره مند خواهند شد و در این زمینه سعی بر آن است که بتوانیم در آینده یک زندگی پویا از سالمندان را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه در جلسه صبح امروز «سند ملی سالمندان» تدوین شد، افزود: دبیرخانه شورای سالمندان ذیل دو کار گروه سعی دارد NGO ها و شبکه های سالمندی را گسترش دهد. همچنین در این زمینه ۱۲۰ بنیاد فرزانگان مسائل فرهنگی، آموزشی و سبک زندگی سالمندان را در نظر دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت کار ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار