مدیر بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: صادرات کالا از بندر امیرآباد به کشور‌های همسایه در شش ماه نخست امسال به ۲۷۹ هزار و ۳۹ تن رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، سیاوش رضوانی مدیر بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: حجم صادرات از بندرامیرآباد به کشور‌های همسایه در ۶ ماهه نخست امسال به ۲۷۹ هزار و ۳۹ تن رسیدکه در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۲درصد افزایش داشته داست.

وی افزود: بنادر آکتائو، آستراخان، ماخاچ کالا، ترکمنباشی، باکو، اولیا، اَلت و آلفا محل تخلیه محصولات صادراتی از بندر امیرآباد بودند.

مدیر بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد افزود: ۱۱۱ نوع کالا در این مدت از بندر امیرآباد شامل ۱۵ گروه پایه کالا‌های ساختمانی، کالا‌های معدنی، محصولات کشاورزی، دامی و احشام، کود و سموم شیمیایی، مواد اولیه و ترکیبات شیمیایی، مواد نفتی، لواز خانگی و محصولات سبک، مواد غذایی، ماشین‌آلات، پارچه و الیاف و منسوجات، کاغذ و مقوا، مصنوعات فلزی، قطعات و لوازم یدکی، کانتینر و ابزارآلات و دستگاه‌های سبک صادر شد.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: در این مدت ۹۷۹ هزار و ۲۹۸ تن کالابه امیرآباد وارد شد که این میزان در مدت مشابه امسال با ۳۲ درصد افزایش به یک میلیون و ۲۹۵ هزار و ۶۸۴ تن رسید.

رضوانی افزود: در همی مدت از بنادر آکتائو، ماخاچ‌کالا، کامیشین، تولیاتی، ژیگولفسک، اکاترینوفکا، ولگاگراد، هوسان، ولگادنسک، سامارا، دوبوفکا، پریولژسکو، اولیا، آزف، نیکوکلاوسک، ساراتف، وسکرسنسک و ترکمنباشی انواع محصولات و کالا‌ها شامل کاغذ و مقوا، سویا، جو، ذرت، گندم، لوازم یدکی، ماشین‌آلات، چوب، مصنوعات فلزی، ترکیبات شیمیایی، مواد نفتی، سموم شیمیایی، محصولات کشاورزی و دامی و فلزات و روغن نباتی وارد شد.

وی گفت: با توجه به افزایش قرارداد‌ها و روند رو به رشد مراودات تجاری با کشور‌های همسایه، پیش‌بینی می‌شود که تا پایان امسال واردات و ترانزیت کالا از بندر امیرآباد افزایش می‌یابد.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: با بهره‌برداری از برخی زیرساخت‌ها مانند اسکله رورو ریلی تا چند ماه دیگر میزان صادرات از بندر امیراباد به کشور‌های همسایه با رشد چشمگیری مواجه خواهد بود.

انتهای پیام /ر

افزایش صادرات کالا از بندر امیرآباد با بهر ه برداری از اسکله رورو ریلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار