فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: امسال بیش از ۹۰ هکتار زمین ملی استان از متصرفان خلع ید شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛ سرهنگ موسی الرضا حیاتی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با اشاره به اینکه امسال بیش از ۹۰ هکتار زمین ملی استان از متصرفان خلع ید شد، گفت: امسال ۱۰۲ فقره پرونده تخریب و تصرف زمین‌های ملی در استان رسیدگی شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته به ۲۶۹ فقره پرونده تخریب و تصرف زمین ملی به وسعت ۶۳۲ هکتار رسیدگی شده است، افزود: در شش ماهه امسال ۲۲۲ فقره پرونده تخریب و تصرف زمین‌های ملی در استان تشکیل شده است که وسعت این زمین‌ها ۳۵۲ هکتار است.

سرهنگ حیاتی با اشاره به این که بیش از ۹۰ درصد از آتش سوزی‌ها سهوی است، گفت: امسال ۱۲ فقره آتش سوزی در سطح بیش از ۷۴ هکتار از عرصه‌های طبیعی استان گزارش شده است.

وی افزود: در سال گذشته ۴۱ فقره آتش سوزی در بیش از ۲۸۹ هکتار از عرصه‌های مرتعی و جنگلی استان به ثبت رسیده است.

 فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی کمبود نیرو را از مشکلات برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی عنوان کرد و افزود: در شرایط استاندارد و مناسب هر نیروی یگان حفاظت ۱۰ تا ۱۵ هزار هکتار را محافظت می‌کند ، اما این رقم در استان پنج برابر است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان  برای حفاظت بهتر از عرصه‌های طبیعی باید شمار نیرو‌ها در یگان بیشتر شود.

گفتنی است گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

انتهای پیام / ب 

تشکیل ۲۲۲ فقره پرونده تخریب و تصرف ملی در خراسان شمالی

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.