روزانه 400 مسافر و زائر عراقی از طریق مرز خسروی تردد می کنند

فرماندار قصرشیرین گفت: 103 هزار و 575 مسافر ایرانی و خارجی در نیمه نخست امسال از مرزهای رسمی پرویزخان و خسروی این شهرستان به عراق عزیمت کردند و یا وارد کشورمان شدند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مرادعلی تاتار   فرماندار قصرشیرین  گفت:از مجموع ترددهای انجام شده ، 54 هزار و 800 مسافر از مرزهای رسمی خسروی و پرویزخان وارد کشور شدند و 48 هزار و 775 تن نیز از این مرزها از کشورمان خارج شده اند.

وی اظهارداشت: از مجموع 51 هزار و 161 تردد انجام شده به صورت انفرادی از مرز رسمی خسروی، 26 هزار و 51 مسافر و زائر ایرانی و خارجی وارد کشورمان شدند و 25 هزار و 110 تن نیز از طریق این مرز از کشور خارج شده اند.

وی بیان کرد: همچنین در شش ماه گذشته 52 هزار و 424 مسافر و گردشگر ایرانی و خارجی از مرز پرویزخان تردد کردند که از این تعداد 28 هزار و 749 تن وارد کشورمان شدند و 23 هزار و 675 مسافر نیز از طریق این مرز به عراق عزیمت کرده اند.

فرماندار قصرشیرین افزود: هم اکنون به طور میانگین روزانه 400 مسافر و زائر عراقی از طریق مرز خسروی به عراق تردد می کنند، ضمن این که از طریق مرز پرویزخان نیز روزانه بیش از 500 مسافر و گردشگر ایرانی و خارجی به کشورمان وارد و یا عازم اقلیم کردستان عراق می شوند.

با پیگیری مسئولان استان و با ابلاغ نامه ای از سوی وزارت کشور مبنی بر بازگشایی مرز خسروی در 28 اسفند 93 به استانداری کرمانشاه ، اکنون این مرز رسمی و بین المللی بازگشایی شده است.

طبق تصمیم ستاد مرکزی اربعین پارسال قرار بود که 500 هزار تن از زائران کشورمان و زایران اتباع خارجی از مرز رسمی خسروی در ایام اربعین حسینی به کربلای معلا عزیمت کنند و با وجود موافقت اولیه بین کشورمان و عراق، این امر با مخالفت مسئولان عراقی در آخرین ساعات مانده به ایام اربعین محقق نشد.

انتهای  پیام/ز

54 هزار و 800 مسافر از مرزهای رسمی خسروی و پرویزخان وارد کشور شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.