آغاز توزیع انواع بذر گندم گواهی شده در شهرستان بیله سوار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار از آغاز توزیع انواع بذر گندم گواهی شده در شهرستان بیله سوار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ربعلی جهانی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار افزود: در سال زراعی جاری بیش از 11 هزار تن انواع بذر گندم و جو بین كارگزاران شهرستان جهت تحويل به كشاورزان برای کشت پاییزه توزیع شده است.

وی عنوان کرد: به منظور ارتقای كمی و كيفی محصولات گندم و جو و با توجه به شروع كشت‌های پاييزه در سال زراعی جاری بیش از 11 هزار تن انواع بذر گندم و جو بین كارگزاران شهرستان جهت تحويل به كشاورزان توزيع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار تصریح کرد: بذرهای گندم شامل ارقام زاگرس، کوهدشت، چمران، گنبد، شیرودی، قابوس، احسان و بذرهای جو شامل ارقام خرم، ماهور، اکسین، دشت و صحرا می باشد، که اين ارقام از بهترين ارقام آزمايش شده در شهرستان از لحاظ كمی و كيفی بوده و متناسب با شرايط آب وهوايی مناطق مختلف شهرستان و با در نظر گرفتن بحران خشكسالی و كيفيت آب آبياری می ‌باشد.

جهانی افزود: اشاعه، توزیع و ارائه ایده ‌های نو و پدیده‌ های جدید علمی و انتقال آخرین یافته ‌های تحقیقاتی بخش غلات محققان استان به زارعان در سرلوحه وظایف اصلی و کلیدی این مدیریت قرار گرفته است.

وی گفت: امسال پیش بینی می شود طبق سنوات گذشته بیش از 80 هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیرکشت گندم برود.

انتهای پیام/ح

توزیع بیش از 11 هزار تن انواع بذر گندم و جو در بیله سوار

 

برچسب ها: بذر گندم ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۵۹ ۲۹ آبان ۱۳۹۹
سلام‌خسته نباشید من ۶ هکتار زمین دارم ولی هنوز سندمان نیومده از طرحای ۶ هکتاری هست هنوز تحویل نداده شده بهمون ولی میتونم دیم بکاریم آزاد کردن ولی آزاد نمیتونم از بیرون بخرم‌سهمیه هم میگن باید دفترچه زمین داشته باشی لطفا راهنماییم کنید