مدیرکل شیلات مازندران گفت: سالانه یک میلیون قطعه بچه ماهی آزاد در استان تکثیر و به دریا رهاسازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ولی الله محمدزاده مدیرکل شیلات مازندران گفت : سالانه یک میلیون قطعه بچه ماهی آزاد تکثیر و در دریا رهاسازی می شود که این اقدام به منظور بازسازی ذخایر آبزیان است و در سبد صیادان قرار می‌گیرد.

وی افزود: شهرستان کلاردشت تنها مرکز ماهی آزاد دریای خزر در شمال کشور است.

مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به اینکه امسال ۵۰ شناور با ۱۷۰ صیاد اقدام به صید ماهیان خاویاری می‌کنند، گفت: صید ماهیان خاویاری با هدف تامین مولدان مورد نیاز مرکز تکثیر ماهیان خاویاری است.

محمدزاده افزود: سالانه ۹۰ میلیون قطعه ماهی خاویاری، سفید و کپور دریایی را تکثیر می‌کند و در رودخانه‌ها رهاسازی می‌کند.

وی گفت: سال گذشته یکهزار و ۵۰۰ تن گوشت ماهی خاویاری و یکهزار و ۹۰۰ کیلوگرم خاویار پرورشی استحصال و بخشی به بازار هدف صادر و بخشی هم در داخل کشور مورد استفاده قرار گرفت.

مدیرکل شیلات مازندران گفت: توسعه پایدار و متوازن آبزی‌پروری، صید و صیادی، بازسازی ذخایر آبزیان و ارتقاء سرانه مصرف آبزیان، توسعه بازار و صادرات آبزیان از محور‌های مهم شیلات در استان است.

وی گردش اقتصادی بخش آبزی‌پروری شیلات استان را ۶۸۰ میلیارد تومان در سال اعلام کرد و افزود: ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در این زمینه فعالیت دارند.

محمد زاده افزود: در سال گذشته ۱۶ هزار و ۲۰۰ تن ماهی کیلکا صادر شد که ۱۰ درصد مصرف انسانی و مابقی برای پودر ماهی مورد استفاده قرار گرفت.

وی گفت: ۶ هزار صیاد در سواحل استان فعالیت دارند که سال گذشته ۲۰ هزار تن انواع ماهیان استخوانی و کیلکا را با ارزش اقتصادی ۱۲۰ میلیارد تومان صید کردند

۴۴ شناور صید کیلکا با دو هزار نفردر این بخش فعالیت دارند.

انتهای پیام /ر

تاکید بر توسعه صادرات آبزیان در بخش  شیلات مازندران

برچسب ها: شیلات ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.