یکی از اهالی باذوق روستای قلعتین شهرستان ساوه اقدام به حفظ فرهنگ روستا نشینی کرده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ عباس بهرامی یکی از اهالی باذوق و فرهنگ دوست روستای قلعتین نوبران ساوه با  جمع آوری اشیاء قدیمی روستای زادگاه پدری  خود بخشی از خانه را به موزه فرهنگ روستا نشینی تبدیل کرده است است.

این پیرمرد فرهنگ دوست  در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ حفظ آثار و فرهنگ روستا نشیینی را مهمترین انگیزه‌ی خود در نگه داری این میراث گذشتگان عنوان کرد.

وی با اختصاص فضایی در منزل شخصی خود، این مکان را به هویت وفرهنگ زندگی در روستا تبدیل کرده است و تعداد زیادی از علاقه‌مندان به فرهنگ روستایی از مجموعه شخصی آثار تاریخی این فرد دیدن می‌کنند.

رضا ایاز سرپرست میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان ساوه هم گفت: صدور مجوز‌های قانونی و حمایت از این افراد در دستور کار این سازمان است.

ایاز افزود: برای ترویج فرهنگ گردشگری و بوم گردی تا کنون ۵ نفر را برای اخذ تسهیلات به بانک‌های عامل شهرستان معرفی کرده ایم

گفتنی است حمایت از علاقمندان بخش خصوصی از جمله پیرمرد فرهنگ عباس بهرامی موجب حفظ خرده فرهنگ‌ها می‌شود در حفظ هویت آثار تاریخی ضروری به نظر می‌رسد.

ابتکار پیرمرد ساوه‌ای برای حفظ خرده فرهنگ‌ها

انتهای پیام /ج

ابتکار پیرمرد روستای قلعتین شهرستان ساوه در حفظ فرهنگ روستا نشینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.