مرکز فرعی جستجو و نجات کشور در فرودگاه بین المللی زاهدان افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حسن اعرابی مقدم مدیر کل فرودگاه های سیستان وبلوچستان گفت: اولین مرکز فرعی جستجو و نجات کشور در فرودگاه بین المللی زاهدان افتتاح شد.

وی افزود: این مرکز به عنوان اولین مرکز از مراکز ۹ گانه فرعی امداد و نجات فرودگاهی کشور است که امروز، ۱۱ مهر، با حضور نیکبخت مدیرکل کنترل ترافیک هوایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران و مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور و تعدادی از مدیران شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران و مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان و دیگر مسئولان استانی و فرودگاهی در فرودگاه بین المللی زاهدان افتتاح شد.

وی ادامه داد: این مرکز، استان سیستان و بلوچستان و بخشی از استان‎های خراسان جنوبی و کرمان را تحت پوشش دارد و مسئول ایجاد هماهنگی‎های جستجو و نجات بعد از وقوع سانحه در محدوده جغرافیایی خود است.

اعرابی مقدم گفت: اولین و مهمترین وظیفه این مراکز فرعی پیدا کردن نقطه احتمالی وقوع سانحه و پیاده‎سازی آن بر روی نقشه و ارسال اطلاعات مربوطه به ارگان‎های درگیر در حفظ امنیت و امداد و نجات مانند نیروی انتظامی و هلال احمر است.

بر اساس تقسیم‎بندی جغرافیایی کشور فرودگاه‎های مهرآباد، مشهد، اصفهان، بندرعباس، بوشهر، کرمان، تبریز و کرمانشاه دیگر فرودگاه‌هایی هستند که مرکز فرعی جستجو و نجات فرودگاهی در آن‌ها تأسیس خواهد شد.

انتهای پیام/ب

مرکز فرعی جستجو و نجات کشور در فرودگاه بین المللی زاهدان افتتاح شد

برچسب ها: هلال احمر ، فرودگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار