معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از تخصیص 50 میلیارد تومان اعتبار برای جبران کمبود دارو در بیمارستانهای استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، قباد محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به شرایط سختی که در کشور ایجاد شده، گفت: مسئولین خصوصا در بخش بهداشت و درمان در تلاش هستند تا مردم و خصوصا اقشار آسیب‌پذیر کمبودی را احساس نکنند.

وی با بیان اینکه برای دارو و تجهیزات پزشکی هم مانند سایر کالاهای استراتژیک ارز 4200 تومانی در نظر گرفته می‌شود، اظهار کرد: تلاش شده افزایش قیمت‌ها کم و در بین داروها و تجهیزات پزشکی مصرفی به طور میانگین 10 درصد باشد.

معاون غذا و دارو داشنگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه یادآوری کرد: افزایش 10 درصدی به طور میانگین محاسبه شده و برای برخی اقلام 100 درصد و برای برخی دیگر صفر درصد افزایش قیمت داشته‌ایم.

محمدی با بیان اینکه هم اکنون 95 درصد دارو و ملزومات پزشکی مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود و طی 20، 30 سال اخیر پیشرفت قابل توجهی در این زمینه داشته‌ایم، افزود: اکنون فقط برخی مواد اولیه مورد نیاز را از کشورهای دیگر وارد می‌کنیم.

وی از تدابیری که در داخل استان کرمانشاه برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی مصرفی مورد نیاز بیماران اندیشیده شده هم یاد کرد و افزود: علاوه بر 150 میلیارد تومانی که سالانه برای تامین دارو و ملزومات پزشکی مصرفی خصوصا در مراکز بیمارستانی در نظر گرفته می‌شود، امسال 50 میلیارد تومان دیگر هم برای تامین داروهایی که ممکن است در بیمارستان ها کم باشد اختصاص یافته است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به گردش مالی 400 میلیارد تومانی دارو و ملزومات پزشکی مصرفی در داروخانه‌ها و بخش خصوصی استان، گفت: برای این بخش نیز حمایت‌هایی درنظر گرفته شده است.

محمدی اظهار کرد: با تدابیری که اندیشیده شده، داروی بیماران سرطانی و صعب‌العلاج هم با قیمت پایینی در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

وی اشاره‌ای هم به واحد تولید دارو "باختر بیوشیمی" کرمانشاه داشت که در گذشته چند داروی آن رونمایی شده بود و افزود: دلیل تعطیلی این واحد به صرفه نبودن تولیدات است و مشکلی از نظر تامین مواد اولیه ندارد .

 

 

انتهای پیام/د

95 درصد دارو و ملزومات پزشکی مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.