در راستای برنامه های هفته گردشگری، مسجد رنگونی های آبادان پاکسازی وغبار روبی شد.

سید محمد سیدی مسئول مدیریت توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در مراسم نمادین غبار روبی از مسجد رنگونی ها در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛گفت: بناهای ثبت ملی که در منطقه ما وجود دارند متعلق به تمام مردم هستند؛ فعالین این حوزه باید بناهای موجود را خانه خود بدانند.

وی  افزود: برای دوستدارمیراث بودن حتما نباید وابسته به ارگان هایی مثل اداره میراث ، گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند و یا پالایشگاه بود،این آثار بخشی از هویت همین مردم است و همه آنها باید در حفظ و نگهداری آن کوشا و پر تلاش باشند.

جمال عامری نسب رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آبادان نیز گفت: به مناسبت هفته گردشگری فراخوانی را منتشر کردیم تا همه فعالان حوزه گردشگری و دوست داران میراث فرهنگی برای نظافت این اثر تاریخی دور هم جمع شوند.

وی افزود: بعد از نظافت و غبار روبی این مسجد تاریخی، روز جمعه نیز یک بازدید به صورت رایگان برای عموم خواهیم داشت.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آبادان با اشاره به اینکه در حال حاضر مرمت موزه آبادان و مسجد رنگونی ها را در دستور کار خود قرار دادیم گفت: سازمان منطقه آزاد اروند مبلغی بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان را به احیای این دو بنا اختصاص داده و ما توانستیم با وجود این اعتبار بخش قابل ملاحظه ایی از کار را پیش برده و امیدواریم با تعیین پیمانکاروعقد قرداد، در مدت زمانی حدود ۳ ماه به مرمت اصولی این دو اثر تاریخی بپردازیم.

مسجد رنگونی های آبادان، با حضور مسئول مدیریت توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبادان و با همراهی تنی چند از فعالین و دوست داران این عرصه، پاک سازی و غبار روبی شد.

انتهای پیام/ د

غبار روبی بناهای تاریخی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.