چهارمین جشنواره ملی عکس زعفران آبان ماه امسال به میزبانی تربت حیدریه و زاوه برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره ملی عکس زعفران به میزبانی تربت حیدریه و زاوهبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سلیمان گلی دبیر جشنواره ملی عکس زعفران گفت:  این جشنواره با هدف معرفی زعفران به عنوان محصول پایه این خطه، که بزرگترین تولید کننده طلای سرخ کشور و جهان است و نیز کمک به افزایش سرانه مصرف زعفران برپا می‌شود.

 وی افزود :   معرفی این پایگاه مهم تولید و عرضه زعفران و نیز ثبت و مستند‌سازی مراحل مختلف برداشت، فرآوری و بسته بندی این محصول از دیگر اهداف برپایی جشنواره است .
 
سلیمان گلی ادامه داد: این رویداد بزرگ فرهنگی توسط انجمن عکاسان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت حیدریه برای چهارمین سال پیاپی، برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره ملی عکس زعفران  درباره موضوعات جشنواره گفت: برداشت فرآوری و بسته بندی، زعفران داروی گیاهی هزاره سوم، زعفران عامل شادی و نشاط، زعفران غذاها، نوشیدنی‌ها و محصولات جانبی، زعفران گل سلامتی، زعفران ایرانی در عرصه جهانی، زعفران عامل اشتغال و توسعه ارزش‌های اقتصادی و فرهنگی روستا، زعفران بهداشت و افزایش راندمان تولید، زعفران در هنر‌های اصیل ایرانی و اسلامی، زعفران صنعتی، زعفران یک تجارت عادلانه، زعفران و مزارع ارگانیک آرمانی از جمله این موضوعات است.

وی با بیان این که جشنواره در ۲ بخش اصلی و جنبی برگزار می شودو امسال دست عکاسان را باز گذاشتیم تا از هر موضوع مرتبط با زعفران عکاسی کنند و خود را محدود به مزارع زعفران نکنند، گفت: شرکت کنندگان در بخش اصلی یا حضوری، با دوربین‌های دیجیتال و تنها از مزارع مورد نظر جشنواره مجاز به تهیه تصویر هستند، اما در بخش جنبی با غیرحضوری می‌توانند با هر نوع دوربین و حتی تلفن همراه از مزارع شهر و استان خود عکس تهیه و ارسال کنند.

گفتنی است مهلت ثبت نام برای شرکت در جشنواره  ۲۸ مهرماه امسال می باشد و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانند با دبیرخانه جشنواره به آدرس اینترنتی  Saffronfestival۴@yahoo.com ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام // د.ش
 
 
 

جشنواره ملی عکس زعفران برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.