کشور‌های عربستان سعودی، امارات و کویت در چارچوب برنامه کمک دو میلیارد و ۱۷۰ میلیون یورویی که ماه ژوئن به امان وعده داده شده بود، حدود یک میلیارد یورو به بانک مرکزی اردن واریز کردند.

کویت، عربستان و امارات بیش از یک میلیارد یورو به اردن کمک کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، براساس اعلام منابع دولتی اردن، کشور‌های عربستان سعودی، امارات و کویت روز پنجشنبه در چارچوب برنامه کمک دو میلیارد و ۱۷۰ میلیون یورویی که ماه ژوئن به امان وعده داده شده بود، حدود یک میلیارد یورو به بانک مرکزی اردن واریز کردند.

اردن که به شدت به کمک‌های خارجی وابسته است نزد صندوق بین المللی پول متعهد شده است در ازای وام ۶۲۹ میلیون یورویی، اصلاحات ساختاری صورت دهد.

عربستان سعودی، امارات و کویت یازدهم ژوئن از بسته کمک دو میلیارد و ۱۷۰ میلیون یورویی برای کمک به اردن خبر دادند. برنامه کمک شامل پیش پرداخت به بانک مرکزی اردن، تضمین برای بانک جهانی «به نفع اردن»، حمایت بودجه پنج ساله و تامین مالی پروژه‌های توسعه‌ای است.

یک منبع دولتی اردن اعلام کرد: «عربستان سعودی و امارات هر یک مبلغ ۳۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار و کویت مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار به بانک مرکزی اردن سپردند.»

این منبع افزود: «همزمان ریاض و ابوظبی هر یک ۲۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو در پنج سال برای حمایت از بودجه اردن و کویت ۴۳۵ میلیون یورو از ابتدای سال ۲۰۱۹ برای تامین طرح‌های پنج ساله اردن اختصاص دادند.» وزرای اقتصاد و دارایی این سه کشور روز پنجشنبه از امضای توافق در این باره در امان خبر دادند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار