یک کارشناس قرآنی در خصوص مهدویت و انتظار برای امام زمان (عج) توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم بهاری کارشناس علوم قرآنی درباره مهدویت گفت: با توجه به مجموعه احادیث و روایات ما و آن چه که در قالب انتظارها از منتظرین مطرح و به آن اشاره شده است، مهدویت تنها مختص شیعه و مسلمانان نیست.


بیشتربخوانید : اسراری از دنیای منتظران حقیقی امام زمان (عج)/ آیا حالت انتظار یک‌طرفه است؟


وی در همین راستا افزود: آمدن موعود و انتظار برای موعود هم در قاطبه مسلمین و هم در مجموعه افرادی که موحد هستند به کرات در کتب و احادیث‌شان بیان شده و از بزرگان مسیحیت، یهود و حتی پیشگویانشان بر این مسئله متفق القول بودند که موعودی خواهد آمد و اسباب نجات را فراهم خواهد کرد.

این کارشناس علوم قرآنی درباره اسباب نجات بشر اظهار کرد: نجات بشر به واسطه انجام یک مجموعه از امور و خواسته هایی است که از جانب  موعود و معصوم باید صورت گیرد. موعود در تاریخ عمر بشر قطع الیقین امام زمان(ع) است که همه آیات و روایات نیز ایشان را به عنوان آخرین فرستاده الهی و وصی حق در عالم هستی معرفی کرده اند و همه انسان ها امروز منتظر آن امام بزرگوار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین بهاری به وظیفه منتظر در جامعه مهدوی اشاره کرد و افزود: چیزی که امروز جامعه در قالب مهدویت نیاز دارد این است که برای آن چه امام معصوم از منتظرین انتظار دارد، آماده شود و منتظر امام(ع) را به عنوان الگوی عملی خود ببیند تا اموری که در جامعه امروز نیاز است در قالب عمل در آید.

وی در ادامه تصریح کرد: افراد باید رفتار، منش، سیره آن بزرگواران را به عنوان بزرگترین عمل در زندگی خود قرار داده و در برابر هجمه هایی که شیاطین برای دوری جامعه از تفکر مهدویت انجام می دهند با عمل و سیره ائمه اطهار باطل کنیم.

این کارشناس علوم قرآنی خاطرنشان کرد: اگر جامعه می خواهد به معنای واقعی به آن انتظار چندهزارساله پایان دهد و عدالت الهی در عالم گسترده شود قطعا باید خود نیز آمادگی را در خود بپروراند، با شعار کمک خواستن به شکل تصنعی و دروغین کسی به داد انسان نخواهد رسید؛ بلکه نیازمند این است که اسباب التماس به معنای واقعی در انسان بروز کند و زمانی که جملاتش را با پروردگار عالم بیان کرد و خالق یکتا حقیقت التماس را در وجود انسان حس کرد اسباب ظهور حضرت ولی عصر(عج) را فراهم می کند.

منبع: میزان

انتهای پیام/

همه انسان ها امروز منتظر ظهور امام زمان (عج) هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۱ آبان ۱۳۹۷
العجل العجل یا مولای یا صاحب الزمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۱ آبان ۱۳۹۷
یا صاحب الزمان عجل علی ظهورک