نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، مصرف داروی فشارخون توسط بیماران دیابتی ریسک قطع عضو پا در آن‌ها را بیش از دو برابر افزایش می‌دهد.

دیابتی ها اگر داروی فشار خون مصرف می کنید، بخوانیدبه گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، مصرف دارو‌های فشارخون توسط بیماران دیابتی ریسک قطع عضو پا در آن‌ها را بیش از دو برابر افزایش می‌دهد. کارشناسان بهداشتی می‌گویند: مصرف داروی دیورتیک بیماران دیابتی را در معرض مشکلات جدی پا قرار می‌دهد.

به گفته پژوهشگران، رایج‌ترین مشکل درمان شده به وسیله‌ی دارو‌های دیورتیک، فشار خون بالا است؛ با افزایش دفع ادرار، میزان مایع موجود در خون کاهش می‌یابد و این امر به کاهش فشار خون کمک می‌کند. کارشناسان هشدار می‌دهند، مصرف این دارو احتمال قطع عضو در بیماران دیابتی را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

سازمان بهداشت جهانی دیابت را شایع‌ترین بیماری غدد در جهان می‌داند که سالانه عامل ۴ میلیون مرگ در جهان است. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی و فدراسیون جهانی دیابت در حالی که تعداد بیماران دیابتی در سال ۲۰۰۰ میلادی کمتر از ۲۰۰ میلیون نفر بوده این رقم در سال ۲۰۱۵ به بیش از ۳۸۲ میلیون نفر رسیده است. سازمان بهداشت جهانی پیش‌بینی می‌کند، تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۳۰۰ میلیون بیمار دیابتی در دنیا وجود داشته باشد و تا سال ۲۰۳۵ این تعداد به رقم ۵۹۲ میلیون نفر برسد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

افزایش ریسک قطع عضو دیابتی‌ها با مصرف داروی فشارخون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار