اشرف غنی:

جنگ افغانستان خصوصی نمی شود/ اجازه استثمار منابع طبیعی خود را نمی دهیم

رئیس جمهور افغانستان در سفر به «بلخ» تاکید کرد که اجازه خصوصی شدن جنگ در این کشور را نمی دهد.

جنگ افغانستان خصوصی نمی شود/ اجازه استثمار منابع طبیعی خود را نمی دهیمبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در سفر به ولایت بلخ تاکید کرد که اجازه خصوصی شدن جنگ در این کشور را نمی دهد.

وی بیان داشت: جنگ افغانستان افغانستان هرگز خصوصی‌سازی نمی شود و معادن افغانستان نیز متعلق به مردم افغانستان است و هرگز استثمار نمی گردد.

اشرف غنی افزود: کسانی که به دنبال خصوصی سازی جنگ در افغانستان هستند، می خواهند کشور را به یک پرتگاه بدل کنند. وی تاکید کرد که طراحان این طرح به دنبال استثمار منابع طبیعی افغانستان هستند اما مردم افغانستان هیچگاه اجازه استثمار منابع طبیعی خود را نمی دهند.

رئیس جمهور افغانستان در اجتماع جوانان، جامعه مدنی و مدیران رسانه ها همچنین بر طرح های اقتصادی حکومت وحدت ملی تاکید کرد و گفت که افغانستان باید مانند گذشته به چهارراه منطقه تبدبل شود. وی وعده داد که وضعیت صنعت و زراعت را بهبود می بخشد. به باور رئیس جمهور افغانستان، اگر تولید، بسته بندی و صادرات این کشور تقویت شود، افغانستان در آینده نزدیک به خودکفایی خواهد رسید.

وی افزود: سرمایه گذاری روی نساجی در کشور جریان دارد و از این پس تمام لباس ها و پوشش قوای مسلح از این طریق تامین می گردد. اشرف غنی ولایت بلخ را از لحاظ توریستی حایز اهمیت دانست و بر شناسایی موقعیت های توریسم تاکید کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار