مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، آموزه های عاشورا را رویکرد هفته ملی کودک در سال جاری عنوان کرد.

وحید کیانی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در گفتگو خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دوران کودکی را یکی از مهم ترین دوران شکل گیری شخصیت و تربیت هر انسان دانست و بیان داشت: به منظور گرامیداشت هفته ملی کودک، این همایش از امروز 14 مهر تا 20 مهرماه با رویکرد آموزه های عاشورا برگزار می شود.

وی با بیان اینکه امسال 22 سازمان در برگزاری هفته ملی کودک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان را همراهی می کنند اظهار کرد: این برنامه در مجتمع فرهنگی هنری کلانشهر اهواز با ارائه خدمات رایگان به کودکان و نوجوانان از ساعت 9 تا 19 برگزار می گردد.

کیانی با شاره به اینکه مخاطبان این همایش از 2 گروه تشکیل شده اند، اذعان داشت: گروه اول کودکان و نوجوانان و گروه دوم مربیان، معلمان، اولیاء تربیتی و والدین هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، "آینده را باید ساخت" را شعار امسال عنوان کرد و افزود: در این همایش مشکلات مبتلا به جامعه مانند مسائل زیست محیطی، بحران آب و انرژی، صرفه جویی و مسئله حمایت از کالای ایرانی با توجه به شعار امسال به صورت غیرمستقیم و توجه به کودکان با نیازهای ویژه در فعالیت هامون مدنظر خواهیم داشت.

این مقام مسئول، تکریم فرزندان شهدای مدافع حرم به یاد طاها اقدامی، شهید حادثه تروریستی اهواز از دیگر برنام های این همایش عنوان کرد.

وحید کیانی بیان کرد: برجسته سازی اهمیت دوران کودکی و ویژگی های آن، نیاز و خواسته های کودکان امروز، هم افزایی فعالیت های دستگاه ها و نهادهای متولی کودک در سراسر کشور، ارتقا آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان به ویژه کودکان با نیاز های ویژه، ایجاد فضای با نشاط با مشارکت کودکان، معرفی سازمان های فعال در حوضه کودک و ظرفیت های آن ها به جامعه به ویژه خانواده ها و اولیاء تربیتی، توجه به هویت ملی و بهره گیری از آموزه های دین مبین اسلام در رابطه با حقوق کودک، نهادینه کردن ارزش های تربیتی و انسان ساز عاشورا و جهاد در راه خدا در ذهن و روح کودکان و ترویج این فرهنگ در جامعه و توجه به آداب و رسوم سنن بومی و محلی استان از اهداف برجسته همایش هفته ملی کودک هستند.

وی اظهار داشت: برنامه هایی از جمله؛ ثبت نام کودکان و نوجوانان خوزستان در 62 مرکز کانون در استان، بازدید از موزه حیوانات تاکسیدرمی شده سازمان محیط زیست خوزستان برای اعضا و خانواده ها و بازدید از موزه ها در هفته کودک در سطح استان بصورت رایگان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ع

برگزاری هفته ملی کودک در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.