استاندار خراسان رضوی گفت: باید برای جمع آوری و هدایت بارش‌ها و روان آب‌های ناشی از آن به پشت سد‌ها و یا مخازن زیرزمینی برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد.

اهمیت مدیریت وهدایت آب از نگاه استاندار خراسان رضویبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به شرایط خشک استان خراسان رضوی و خشکسالی‌های پی در پی، قطره قطره منابع آبی و بارش‌ها می‌تواند اهمیت داشته باشد از این رو اجرای بند‌های خاکی و طرح‌های آبخیزداری که منجر به هدایت این بارش‌ها به مخازن زیرزمینی می‌شود باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سطح آب پشت سد طرق بسیار پایین و کمتر از سال‌های قبل است، افزود: در زمینه برنامه ریزی و مدیریت این روان آبها به مدیرعامل آب منطقه‌ای استان تاکید شد، ضمن آنکه موضوع تکمیل پروژه نصب توربین‌های برق برای استفاده از ظرفیت این سد در تولید انرژی هم باید سریعتر به انجام برسد.

رشیدیان ادامه داد: با توجه وضعیت منابع آبی باید شرکت آب منطقه‌ای استان و بخش‌های مربوطه حساسیت، توجه و برنامه ریزی لازم را برای مهار و کنترل آب‌ها و نگهداری آن‌ها داشته باشند تا سال آبی مناسب تری را طی کنیم و بدین منظور پیگیری‌های لازم از سوی متولیان حوزه آب انجام شود.

انتهای پیام//آ.ف


بازدید استاندار خراسان رضوی از سد طرق

برچسب ها: استانداری ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.