در جلسه‌ای با حضور مقامات پاکستان و سیستان و بلوچستان هماهنگی لازم برای تسهیل رفت و آمد زائران پاکستانی در مرز در ایام اربعین حسینی انجام شد.

برنامه ریزی برای تسهیل رفت و آمد زوار اربعین حسینی از پاکستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، در این جلسه که با حضور محمد رفیع کنسول پاکستان در زاهدان وهیات همراهش در استانداری برگزار شد، محمد هادی مرعشی معاون سیاسی وانتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سالیانه بیش از ۵۰ هزار زائر از پاکستان برای شرکت در مراسم عزاداری محرم و اربعین حسینی وارد مرز سیستان و بلوچستان وعازم عراق می‌شوند که افزایش خدمات به این زائران از اهداف ایران است.

مرعشی افزود: افزایش محل‌های نظارت وهماهنگی برای ورود وخروج زائران را در مرز از طرف پاکستانی را خواستار شدیم که پاسخ آن‌ها مساعد بوده است.

حافظ محمدطاهر، معاون استاندار بلوچستان پاکستان هم گفت: دولت پاکستان تسهیلات ویژه‌ای برای زائران این کشور در نظر در گرفته وافزایش پست‌های مرزی وتامین نیاز‌های امنیتی ورفاهی نیز از الویت دولت پاکستان برای زوار کشورش است.

وی گفت: ازآنجا که تعداد زائرانی که از نقاط مختلف پاکستان برای شرکت در مراسم اربعین در عراق روبه افزایش است پیش بینی لازم برای جلوگیری از ازدحام وعبور تدریجی زوار از مرز اندیشیده شده است.

برنامه ریزی برای برگزاری بیشتر کمیسیون‌های مرزی وتبادل مستمراطلاعات رفت وآمد زوار ازطریق مرزبانان و رفع مشکلات احتمالی از دیگر تصمیمات این دیدار در استانداری سیستان وبلوچستان بود.

انتهای پیام/پ

استانداری سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار