حجت‌الاسلام بهرامی گفت: من تمایلی ندارم که به طور مکرر آیین نامه بخش‌های دستگاه‌ها را باطل کنم زیرا این مسئله برای ما سخت است.

تمایلی به باطل کردن مداوم آئین نامه‌ها ندارم/ همه بخشنامه‌های خلاف قانون باطل می‌شوندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین بهرامی رئیس دیوان عدالت اداری در حاشیه مراسم پنجمین همایش حقوقی علمی کاربردی مدیران دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیشتر شکایت مردم در دیوان عدالت اداری به دلیل مصوبه‌های خلاف قانون در دستگاه‌های دولتی و عمومی است و دیوان عدالت اداری توقع رعایت این گونه مسائل را در راستای احقاق حقوق مردم دارد.

مزایای کارمندی و حق وجوه مرخصی از بیشترین شکایت‌ها به دیوان عدالت اداری است

وی افزود: شکایت‌ها به دلیل برخی مسائل که خلاف قانون است از سوی مردم انجام می‌شود و بیشترین شکایت مربوط به مزایای کارمندان در دولت، حق وجوه مرخصی و تبدیل وضعیت است که تعداد این پرونده‌های شکایت از 2 هزار عدد فراتر رفته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین بهرامی ادامه داد: بر اساس اصل 170 اگر بخش نامه‌ای در دستگاه دولتی یا غیردولتی شناسایی شود که خلاف قوانین است باید ابطال شود تا حقوق مردم رعایت و عدالت برقرار باشد.

رئیس دیوان عدالت اداری اظهار کرد:‌ من تمایلی ندارم که به طور مکرر آیین نامه بخش‌های دستگاه‌ها را باطل کنم زیرا این مسئله برای ما سخت است اما به دستگا‌های دولتی و غیردولتی و عمومی می‌گویم که قبل از ابطال آیین نامه‌هایشان عدول کنند.

وی در خصوص روند انجام کار و شکایت  از دستگاه‌ها در دیوان عدالت گفت: در ابتدا دادگاه حکم قطعی را صادر می‌کند و این حکم برای اجرا به دستگاه‌های دولتی ذیربط اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار