ویدئویی که از آسمان یکی از مناطق اندونزی تهیه شده است لحظه دفن شدن یک شهر زیر گل و لای را حین وقوع زلزله و سونامی نشان می دهد.

تصویری هوایی از لحظه دفن شدن یک شهر حین وقوع زلزله!//به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ویدئوی وحشتناکی که به تازگی منتشر شده است لحظه دفن شدن مناطقی در اندونزی را زیر گل و لای حین وقوع زلزله و سونامی هفته گذشته این کشور به تصویر می کشد. این ویدئو نشان می دهد که چگونه ظرف چند لحظه هزاران خانه مسکونی و ساختمان در زیر آوار گل و لای دفن و ناپدید می شوند و زمین های سبز رنگ ناگهان ناپدید می شوند.

این ویدئو لحظه وقوع زلزله و سونامی را در مناطق "بالاروآ" و " پتوبو" که در تاریخ 28 سپتامبر رخ داد نشان می دهد. مقامات محلی در اندونزی از افزایش تعداد تلفات به 1600 نفر و همچنین مفقودی صدها نفر دیگر خبر داده اند. ستاد حوادث طبیعی اندونزی شمار تلفات را 1649 نفر و شمار مفقودشدگان را نیز 265 نفر اعلام کرده است. اجساد بیشتر قربانیان توسط تیم های جستجو پیدا شده اند.

بنا به گزارش های محلی موج ایجاد شده در ساحل که موجب تخریب خانه ها و ساختمان ها شده حدود 20 فوت (6 متر) ارتفاع داشته است. همچنین پس از وقوع این زلزله و در پی آن این سونامی مرگبار، برق تعدادی از شهرهای ساحلی اندونزی قطع شد. دو هتل گردشگری " "مرکور" و "روآ روآ" نیز جز ساختمان هایی بودند که در اثر این زلزله 7.5 ریشتری تخریب شدند. مقامات فرانسوی ابراز امیدواری کرده بودند که گردشگران این کشور زنده از میان آوارهای هتل مرکور بیرون کشیده شوند اما در تاریخ 5 اکتبر اعلام شد که امیدی برای زنده ماندن گردشگران گرفتار شده در زیر آوار هتل وجود ندارد. تیم جستجو در اواخر روز پنج شنبه اعلام کرد که دستگاهای زنده یاب( این دستگاه ها به ضربان قلب و همچنین تنفس قربانی گرفتار شده زیر آوار حساس هستند) ردی از یک قربانی را در زیر آوارها پیدا کرده اند، اما سپس اعلام شد نشت گاز نیز ممکن است موجب خطای این دستگاه در نشان دادن ردی از یکی از قربانیان شده باشد.

تیم جستجو عملیات حفر را در نیمه شب متوقف کردند اما پس از یک ساعت جستجو در صبح روز جمعه یکی از اعضای این تیم با نام " فیلیپ بسون" اعلام کرد که آنها نتوانستند سیگنال های بعدی را از زیر آوار دریافت کنند. او در این باره گفت : " ما دیروز سیگنال هایی را دریافت کرده بودیم اما اکنون هیچ سیگنالی وجود ندارد...ما تمام تلاش خود را انجام دادیم اما هیچ نتیجه ای نگرفتیم."

گفتنی است؛ در سال ۲۰۰۴ میلادی نیز وقوع یک زمین‌لرزه قدرتمند در شمال این کشور به مرگ  بیش از ۱۲۰ هزار نفر جان منجر شده بود.

انتهای پیام/

تصویری کمیاب از لحظه دفن دو منطقه اندونزی در اثر سونامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار