در دور نخست رقابت‌های شطرنج نابینایان ، ۹ پیروزی، یک تساوی و ۲ شکست نصیب کاروان ایران شد.

کسب پیروزی های متعدد برای نمایندگان شطرنج نابینایانبه گزارش خبرنگار اعزامی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی ساعت 9 صبح امروز در ورزشگاه سم پاکاپوتی جاکارتا آغاز شد و ساعت 17 عصر به وقت محلی خاتمه یافت.در این دوره از رقابت ها که در دو بخش آقایان و بانوان و در دو کلاس (b1) و (b2 b3) برگزار می شود، 12 شطرنج باز کشورمان به مصاف حریفان خود رفتند. در دور نخست رقابت ها، ۹ پیروزی، یک تساوی و ۲ شکست نصیب شطرنج‌بازان کشورمان شد.

در بخش آقایان و در گروه b1 مهدی رومی فرد حریف هندی خود را شکست داد، عرفان محمد علیزاده بر شطرنج بازی از کشور میزبان غلبه کرد و  حسن قدیری نیز مغلوب حریف فیلیپینی شد.

در گروه b2 و b3، علیرضا قورچی بیگی حریف اندونزیایی را شکست داد، امید کریمی حریف هندی خود را از پیش روی برداشت و مجید باقری مغلوب حریف هندی شد.

در بخش بانوان این رقابت ها و در گروه b1 ملیحه صفایی بر حریف میانماری غلبه کرد، زهرا محمدی راد ورزشکار دیگری از میانمار را شکست داد و لیلا زارع زاده برابر حریف اندونزیایی به تساوی دست یافت.

در گروه b2 و b3 عاطفه نقوی و فریبا زنده بودی بر رقبای هندی خود به برتری رسیدند و فاطمه برقول نماینده مالزی را شکست داد.

دور دوم مسابقات شطرنج نابینایان با 5 برد، 3 تساوی و یک شکست برای شطرنج بازان کشورمان همراه بود.

در بخش آقایان و در گروه b1 عرفان محمدعلیزاده در مقابل مهدی رومیفرد دیگر شطرنج باز کشورمان به نتیجه تساوی دست یافت و حسن قدیری حریف خود از تیمور شرقی را مغلوب کرد.

در گروه b2 و b3 علیرضا قورچی بگی برابر حریف قزاقستانی خود به تساوی رسید، امید کریمی شطرنج باز فیلیپینی را شکست داد و مجید باقری از سد حریف سریلانکایی خود گذشت.

در بخش بانوان و در گروه b1 ملیحه صفایی زهرا محمدیراد را شکست داد و لیلا زارع زاده مغلوب شطرنج باز میزبان شد.

در گروه b2 و b3 فاطمه برقول و فریبا زنده بودی به نتیجه تساوی دست یافتند و عاطفه نقوی حریف ویتنامی خود را شکست داد.

مسابقات شطرنج نابینایان وکم بینایان در دو قسمت استاندارد و سریع و در 7 دور به روش سوئیسی برگزار می شود. در مسابقات شطرنج  در بخش انفرادی و تیمی مدال توزیع می شود و در نتیجه در کلیه کلاس های پزشکی، 32 مدال توزیع خواهد شد.دور سوم و چهارم این مسابقات دوشنبه 16 مهر برگزار می شود.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار