صفوی گفت: به دلیل گذر از پرتاب‌گر خارجی، پرتاب ماهواره پیام با تأخیر مواجه شده است.

سازگاری با پرتاب‌گر بومی علت اصلی تأخیر پرتاب ماهواره پیامبه گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدمصطفی صفوی مدیر پروژه ماهواره پیام امیرکبیر در حاشیه نشست تخصصی این ماهواره و در جمع خبرنگاران درباره علت تأخیر پرتاب ماهواره امیرکبیر، گفت: به دلیل آنکه این ماهواره الحاقیه خورده، پرتاب آن با تأخیر مواجه شده است.

مدیر پروژه ماهواره پیام امیرکبیر ادامه داد: ابتدا قرار بود ماهواره پیام امیرکبیر با پرتاب‌گر خارجی پرتاب شود اما به دلیل وجود تحریم‌ها نتوانستیم قراردادی با کشورهای خارجی به امضاء برسانیم.

وی با اشاره به انتقال ماهواره پیام امیرکبیر به پرتاب‌گر بومی، اظهار کرد: در نتیجه ماهواره پیام امیرکبیر به پرتاب‌گر بومی و داخلی سپرده شد و تغییر مشخصات فنی آن سبب زمان‌بر شدن مراحل پرتاب ماهواره شد.

صفوی با بیان اینکه پرتاب‌گر داخلی باید با ماهواره سازگاری کاملی را انجام می‌داد، اظهار کرد: تغییراتی که در ماهواره به وجود آمد و طولانی شدن روند سازگاری آن با پرتاب‌گر بومی، علت اصلی تأخیر در پرتاب امیرکبیر است.

مدیر پروژه ماهواره پیام امیرکبیر با اشاره به زمان دقیق پرتاب ماهواره پیام، گفت: زمان دقیق پرتاب این ماهواره را باید از مسئولان پرتاب بپرسید.

انتهای پیام/

زمان پرتاب ماهواره امیرکبیر در  دست مسئولان پرتاب است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار