همزمان با هفته ملی کودک نمایشگاه عروسک‌های تاجمیری در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سربیشه گشایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛همزمان با دومین روز از هفته ملی کودک،نمایشگاه دست سازه‌های اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان سربیشه در ۶ ماهه ابتدای امسال و همچنین نمایشگاه عروسک‌های تاجمیری با همکاری پروژه ترسیب کربن سربیشه با حضور مدیرکل کانون و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گشایش یافت و ۵۰ عروسک دست ساخته به معرض دید مراجعه کنندگان درآمده است.

نخعی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی در این مراسم با تأکید بر اینکه کودکانِ امروز،باید آموزش های مهارتی لازم برای آینده را فراگیرند،به مدیران مدارس توصیه کرد:دانش آموزان را با فضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیش از پیش آشنا کنند.

وی کودکی را یکی از مهمترین دوران زندگی هر فرد معرفی کرد و گفت:در این دوران، رفته رفته شخصیت هر فرد شکل می گیرد و ارتباط مستقیم با اینگونه مراکز، در رشد تربیتی و شکوفا شدن استعدادهای کودکان و نوجوانان نقش مستقیم دارد.

نخعی همچنین هزینه کردن برای مسائل تربیتی کودکان از سوی خانواده و دولت را نوعی سرمایه گذاری توصیف کرد و افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مکانی است که مهارت های زندگی را در قالب های شاد به مخاطبان خود ارائه می دهد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی افزود:بر اساس این گزارش، در این مراسم از تعدادی از کودکان و نوجوانانی که در مسابقات نقاشی بین المللی و ملی حائر رتبه های برتر شده بودند، تجلیل شد و بنایی، بانوی هنرمند گوهرتراش و کارآفرین سربیشه به توضیح این هنر و معرفی انواع مختلف سنگ های زینتی پرداخت.

گفتنی است؛ «دوتوک» عروسک بومی منطقۀ تاجمیر در شهرستان سربیشه است که مهرماه سال ۹۳ در فهرست آثار میراث ناملموس ملی ثبت شده و برای خود و منطقه خود نام و آوازه ای بدست آورده است.

«دوتوک» به معنای دختر کوچک است و از بازیچه‌هایی ساخته شده‌اند که در روزگاران قدیم توسط مادران و مادربزرگ‌ها بافته می‌شده و آمال و آرزوی بچه ها در بازی‌های کودکانه با این عروسک ها جان می گرفته است.

انتهای پیام/غ

کودکی یکی از مهمترین دوران زندگی هر فرد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.