معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : قاچاق کالاهای سلامت محور علاوه بر لطماتی که بر اقتصاد وارد می آورد آسیب های بسیار جدی بر سلامت مردم نیز وارد می آورند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بر لزوم ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای تأکید کرد.

وی گفت: تبلیغات برخی از کالاهایی که مستقیماٌ‌ با سلامت مردم سر و کار دارند از قبیل انواع داروهای چاقی لاغری ، مواد آرایشی و بهداشتی و مواد خوراکی به صورت گسترده ای در شبکه های مجازی و شبکه های ماهواره ای تبلیغ می شوند اما هیچ نظارتی روی آنها صورت نمی گیرد.

وی با اشاره به مضرات قاچاق کالاهای سلامت محور افزود: قاچاق کالاهای سلامت محور علاوه بر لطماتی که بر اقتصاد وارد می آورد آسیب های بسیار جدی بر سلامت مردم نیز وارد می آورند.

محمدی خاطر نشان ساخت: برخوردهای مناسبی با متخلفان صورت گرفته است اما این تمام راه نیست ارگانهای ذیربط باید بیشترین توان خود را برروی فرهنگ سازی و آگاهی بخشی عمومی متمرکز سازند.

در این جلسه تصمیماتی درخصوص نظارت جدی بر عرضه مکمل های ورزشی و برخورد با متخلفین، تسریع در صدور مجوز پلمپ واحدهای متخلف و درخواست و پیگیری تاسیس سلامتکده برای عرضه گیاهان دارویی اتخاذ شد.

 

 

انتهای پیام/د

لزوم ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.