معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت از تشکیل ۴ پرونده قاچاق محصولات دخانی به ارزش ۲۹ میلیارد ریال در آذربایجان شرقی خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ عطاپور معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت ضمن تشریح اقدامات نظارتی در خصوص مبارزه با قاچاق محصولات دخانی گفت: تشدید بازرسی‌ها و مبارزه با قاچاق محصولات دخانی در سطح عرضه و همچنین توزیع کنندگان محصولات دخانی منجر به تشکیل چهار فقره پرونده گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه به ارزش بیش از ۲۹ میلیارد ریال در شش ماهه نخست سال جاری شد.

وی اظهار کرد: طی شش ماهه نخست سالجاری بیش از ۹ هزار مورد بازرسی در زمینه کشف کالای قاچاق انجام شده و بیش از ۲۶۵ هزار نخ سیگار قاچاق کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: مطابق قانون و ضوابط مربوطه، در حال حاضر توزیع محصولات دخانی با سه نوع مجوز سراسری (کشوری) مجوز استانی و پروانه خرده فروشی انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به صدور و تمدید ۳۲ مجوز توزیع کالای دخانی استانی از اول سال ۹۷ در سطح استان خاطر نشان کرد: عرضه و فروش سیگار و محصولات دخانی بدون مجوز، قاچاق محسوب می‌شود و علاوه بر برخورد قانونی، اقلام یاد شده به عنوان قاچاق، ضبط و مشمول جرایم مربوطه موضوع تخلف توزیع خارج از شبکه مجاز خواهد بود.

عطاپور با اشاره به شماره تلفن ۱۲۴ سازمان به عنوان پل ارتباطی حوزه نظارت وبازرسی با شهروندان گفت:هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف در سطح بازار مراتب را جهت بررسی به این سازمان اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/ش

بیش از ۲۶۵ هزار نخ سیگار قاچاق کشف و ضبط شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.