فرمانده انتظامی مشهد گفت: ۴۳ درصد از جرائم مشهد، سرقت وسائل داخل خودرو‌ها ست.

بیش از ۴۰ درصد جرائم را در مشهد به خود اختصاص دادهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سرهنگ علی اکبر آقابیگی فرمانده انتظامی مشهد در نشست شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه سرقت وسائل داخل خودرو‌ها محصول کمبود توقفگاه خودرو است، گفت: برخی هتل ها، منازل مسکونی و مجتمع‌های مختلف فاقد توقفگاه خودرو هستند که منجر به افزایش آمار سرقت خودرو می‌شود.

وی با بیان اینکه شورای شهر با اقدامات مختلف در افزایش فضای توقفگاهی برای خودرو‌ها می‌تواند نقش مهمی در کاهش سرقت‌ها ایفا کند، افزود: آمادگی لازم برای ارائه نظرات کارشناسی در خصوص مبلمان شهری به شورا و شهرداری مشهد را داریم.

آقابیگی با بیان اینکه ۴۰۰ هزار تماس غیر مرتبط در این مدت داشتیم که برای کاهش آن نیازمند به فرهنگ سازی هستیم، ادامه داد: تعداد تماس‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد کاهش و تعداد عملیات ۲۹ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به اینکه در هر ۴۸ ساعت در سطح کشور سه پلیس شهید می‌شوند، گفت: در دنیا باید برای هر هزار نفر هشت نیروی پلیس فعال باشد، ولی در ایران با احتساب سربازان وظیفه 3/8 نفر نیروی پلیس برای هر هزار نفر فعال هستند.

وی با اشاره به فعال شدن سه سرکلانتری و دو پاسگاه طی یک سال اخر در مشهد، افزود: نیروی پلیس با ۷۰ یگان انتظامی خدمتگزار مردم در این کلانشهر سه و نیم میلیون نفری است.

گفتنی است هفته نیروی انتظامی از ۱۳ مهر آغاز شده است.

انتهای پیام// ف. ش
 

هر ۴۸ ساعت در کشور ۳ پلیس شهید می‌شوند

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.