معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ۶۷۲۷ ناشنوا در استان کرمانشاه وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نیلوفر اختیاری معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به وجود 6727 ناشنوا در استان، گفت: از این تعداد 4175 نفر مرد و 2552 نفر زن هستند.

وی با بیان اینکه دلایل متعددی در ایجاد ناشنوایی دخیل است، گفت: بیشترین علت ناشنوایی دراستان با 5133 مورد مادرزادی است و فرد از بدو تولد ناشنوا به دنیا می‌آید.

اختیاری افزود: همچنین 693 نفر در استان بر اثر انواع بیماری شنوایی خود را از دست داده اند و ناشنوایی مابقی افراد علل دیگری دارد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به وجود چهار مرکز دولتی و خصوصیخانواده و کودک ویژه افراد کم شنوا و ناشنوا در کرمانشاه، گفت: در این مراکز خدمات آموزشی، تربیتی، شنیداری، شنوایی سنجی و گفتار درمانی برای کودکان ارائه می شود.

وی افزود: همچنین در این مراکز حساس سازی و آگاهی سازی عموم در زمینه آسیب شناسی و اختلالات شنوایی، شیوه های مداخله بهنگام در اختلالات شنوایی، اهمیت وسیله کمک توانبخشی شنوایی و شیوه های برقراری ارتباط با کودکان و بزرگسالان کم شنوا انجام می‌شود.

اختیاری آموزش و مشاوره خانواده‌های دارای کودک و یا فرد دارای آسیب شنوایی را در زمینه هرگونه مداخله در خصوص این افراد را از دیگر خدمات ارائه شده در این مراکز عنوان کرد.

وی یادآور شد: علاوه بر کرمانشاه در شهرستان های کنگاور، هرسین، سنقر، جوانرود، روانسر و سرپل ذهاب نیز این خدمات برای کودکان کم شنوا و ناشنوا ارائه می شود.

وی از توزیع 250 سمعک در استان با اولویت کودکان، دانش آموزان، دانشجویان و معلمین در سال جاری خبر داد و افزود: همچنین امسال 20 هزار باطری سمعک بین جامعه کم شنوایان و ناشنوایان استان توزیع شده است .

انتهای پیام/د

۶۷۲۷ ناشنوا در استان کرمانشاه وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.