فرماندار پاوه از عدم توجه به مرز "شوشمی" انتقاد کرد و گفت: مرز سومار ظرف مدت کوتاهی از صفر به 100 رسید، اما سالهاست که شوشمی در حد گمرک موقت مانده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، پرویز ایده‌پور فرماندار پاوه گفت : در اکثر جلسات به مرزهایی مانند پرویزخان رسیدگی می‌شود، اما موضوعی درباره مرزهایی مانند شوشمی و شیخ‌صله مطرح نمی‌شود که این امر نشان می‌دهد یا این مرزها بدون مشکل هستند و یا اهمیتی ندارند.

وی با اشاره به سابقه 69 ساله گمرک شوشمی، تاکید کرد: متاسفانه با گذشت همه این سال‌ها هنوز کلمه موقت از نام این گمرک برداشته نشده و این بیانگر بی‌توجهی مسئولین است.

ایده‌پور با بیان اینکه مرز سومار در زمان کوتاهی بسیار پیشرفت کرده و اکنون پیگیری برای رسمی شدن آن در حال انجام است، ادامه داد: مرز شوشمی با این همه قدمت هنوز در حد گمرک موقت مانده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون روزانه حدود 100 کامیون از مرز شوشمی تردد دارند، افزود: این کامیون‌ها مصالح سنگین از جمله سنگ آهن، سیمان، کلینکر و ... را جابجا می‌کنند.

به گفته فرماندار پاوه، این شیوه صادرات هیچ سودی برای مردم پاوه ندارد و فقط آسیب جدی به زیرساخت‌ها و راه‌های پاوه وارد می‌کند.

ایده‌پور با بیان اینکه تنها اشتغالزایی که این نوع صادرات ایجاد می‌کند برای همان 100 راننده کامیون است، یادآور شد: ما صادراتی نیاز داریم که حداقل چندین کارگر را نیز برای جابجایی کالا مشغول به کار کند و سودی برای مردم منطقه داشته باشد.

وی مرزها را نقطه امید کشور و مردم در شرایط کنونی دانست و عنوان کرد: دیدگاه‌هایی که در سال‌های دهه 70 و 80 بر مرزها حاکم بود دیگر تاریخ مصرفی ندارد و باید نگاه جدیدی به مرزها داشته باشیم.

فرماندار پاوه گفت: توقع داریم به مشکلات سایر مرزها از جمله مرزهای شیخ‌صله، شوشمی و تیله‌کوه نیز پرداخته شود .

 

 

 

سابقه 69 ساله گمرک شوشمی

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، مرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.