فرمانده انتظامی استان اصفهان امر به معروف را اکسیر جامعه توصیف کرد و گفت : لازمه امنیت پایدار امر به معروف و نهی از منکر است و بدون آن امنیت همه جانبه ممکن نخواهد بود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سردارمهدی معصوم‌بیگی فرمانده انتظامی استان اصفهان عصر امروز در همایش طلایه‌داران با موضوع نقش امر به معروف و نهی از منکر در آرامش و امنیت جامعه ، اظهار داشت:  یکی از محورهای قیام اباعبدالله که تاریخ و بشریت وامدار آن حرکت هستند ، امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان این‌که اصل 8 قانون اساسی به نظارت همگانی تأکید دارد ، افزود : اگر همه شئون امر به معروف در جامعه ما جاری نیست یکی از دلایلش غفلت است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تأکید کرد : نمی‌شود بگوییم امنیت می‌خواهیم اما امر به معروف وجود نداشته باشد ، شاید امنیت محدودی هم وجود داشته باشد اما لازمه امنیت پایدار امر به معروف و نهی از منکر است؛ به همین دلیل در جامعه غرب امنیت همه ابعاد را شامل نمی‌شود.

معصوم‌بیگی امر به معروف را اکسیر جامعه توصیف کرد و اذعان داشت : نیروی انتظامی حمایت از آمران به معروف را نه به خاطر وظیفه ذاتی‌اش بلکه به خاطر تعهدی که دارد و بدون آن امنیت همه جانبه ممکن نخواهد بود، وظیفه خود می‌داند.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اصفهان نیز در این همایش عنوان کرد: فلسفه قیام امام حسین(ع) به گفته خودشان امر به معروف و نهی از منکر است، اما در گفتگویی به خدا عرض کردند که تو می‌دانی اگر قیام کردم به خاطر دنیا و حکومت نبود، به خاطر این بود که نشانه‌های دینت کم‌رنگ شده بود، می‌خواستیم در بلاد تو اصلاح کنیم.

وی افزود : در زیارت امام حسین(ع)شهادت می‌دهیم که امام 3 اصل نماز ، زکات و امر به معروف را انجام داد ، اما چرا فقط همین سه مورد را ذکر می‌کنیم؟ در صورتی که امام تمام دین را زنده کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان توضیح داد : بخشی از عبادت انسان مربوط به رابطه‌اش با خداست و بهترین نمونه این عبادت نماز است ؛ امام سجاد(ع) در مورد اباعبدالله ذکر می‌کنند که بعضی شب‌ها پدرم هزار رکعت نماز می‌خواند.

وی یادآور شد : در رأس عبادات اجتماعی که مربوط به موضوعات مالی است زکات است، در قرآن هر جا صحبت از نماز است به دنبال آن زکات می‌آید؛ اهمیت زکات آنجاست که حضرت امیر می‌فرمایند اگر مردم زکاتشان را پرداخت می‌کردند مسلمان فقیر باقی نمی‌ماند.

طباطبایی‌نژاد تأکید کرد : بهترین نمونه عبادت اجتماعی غیرمادی امر به معروف و نهی از منکر است ، همه نسبت به هم مسؤول هستیم ، باید مانند پدر دلسوزانه تذکر دهیم ، اگر همه مجری باشند دیگر گمراهی در جامعه باقی نمی‌ماند؛ اگر این سه گزاره دینی زنده شود ، همه دین زنده شده است.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام نظری معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر با انتقاد از کسانی که سعی می‌کنند امر به معروف را همراه با خشونت معرفی کنند ، گفت : به گفته معصوم تمام ارزش‌ها و حتی امنیت کشور زیر چتر امر به معروف و نهی از منکر است و اگر حس مسؤولیت‌پذیری در جامعه افزایش پیدا کند آن جامعه موفق خواهد بود.

انتهای پیام/م

پلیس حمایت از آمران به معروف را وظیفه خود می‌داند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.