مدیر کل تعزیرات حکومتی فارس خبر داد؛

تشکیل ۸۵ پرونده احتکار در استان فارس

از ابتدای امسال تاکنون ۸۵ پرونده احتکار در استان فارس تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی مبشری مدیر کل تعزیرات حکومتی فارس گفت: گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸۵ پرونده احتکار در این استان تشکیل شده و این پرونده‌ها مربوط به احتکار کالا‌هایی از همچون مواد غذایی، لاستیک، پوشک بچه و سیمان بوده که با حکم قاضی تعزیرات، علاوه بر جریمه محتکران، کالا‌های احتکاری از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای استفاده شهروندان عرضه شده است.

وی افزود: با توجه به حساسیت پرونده‌های احتکار، یک شعبه ویژه برای رسیدگی سریع به این پرونده‌ها تشکیل شد.

مبشری تصریح کرد: به منظور اثر بخشی هر چه بیشتر مقرر شد که پرونده‌های مربوط به احتکار با سرعت و دقت رسیدگی و نتیجه اقدامات انجام شده نیز به اطلاع مردم رسانده شود.

وی اظهار داشت: دستگاه قضایی در برخورد با محتکران و با افرادی که در بازار خلل ایجاد کنند قاطع برخورد خواهد کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس افزود: قانونگذار برای محتکران مجازات‌هایی از جمله جریمه نقدی و الزام به عرضه کالا به نرخ متعارف را پیش بینی کرده است.

او اضافه کرد: چنانچه محتکر واحد صنفی باشد تا ۵۰ درصد ارزش کالای احتکاری جریمه به دنبال دارد و در صورت تکرار تخلف مجازت‌هایی همچون جریمه پنج برابری نسبت به ارزش کالا و تعطیلی محل کسب نیز در پی خواهد داشت.

مدیر کل تعزیرات حکومتی فارس از شهروندان خواست تا موارد مشکوک به احتکار را به سامانه ۱۳۵ تعزیرات اطلاع دهند تا همکاران ما بلافاصله نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنند.
انتهای پیام/ر

رسیدگی به پرونده های احتکار در استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار