رهاسازی پرندگان وحشی مکشوفه از قاچاقچیان

درمراسمی با حضور استاندار لرستان ۵۰ پرنده وحشی مکشوفه از قاچاقچیان، رهاسازی شدند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ در مراسمی با حضور سید موسی خادمی استاندار لرستان، احمد مرادپور معاون عمرانی استاندار، مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست، محمد موحدپور مدیرکل حوزه استاندار، آزادپور قاضی ویژه برخورد با جرائم زیست محیطی و جمعی از کارکنان حفاظت محیط زیست لرستان برگزار شد، تعداد ۵۰ پرنده وحشی مکشوفه از قاچاقچیان، رهاسازی شدند.

در این مراسم استاندار لرستان ضمن تشکر و قدردانی از زحمات پرسنل محیط زیست لرستان جهت برخورد با تخلفات زیست محیطی اظهار امیدواری نمود با افزایش دانش و آگاهی مردم شاهد حبس هیچ پرنده‌ای در قفس نباشیم

سید موسی خادمی گفت: پرندگان شکاری از گونه‌های با ارزش و در خطر انقراض هستند که باید مراقبت ویژه‌ای از زیستگاه‌های آن‌ها جهت حفاظت و نگهداری آن‌ها صورت گیرد.

رهاسازی پرندگان وحشی مکشوفه از قاچاقچیان

مهرداد فتحی بیرانوند در این مراسم، گفت: خوشبختانه با تلاش همکاران ما در اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان و بر اساس گزارشات مردمی، تعداد ۵۰ پرنده وحشی از قاچاقچیان پرنده و حیوانات کشف و ضبط شد که امروز شاهد رهاسازی آنان در دامان طبیعت منطقه حفاظت شده کُلدَر خرم‌آباد هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان، تصریح کرد:، بر اساس گزارش مردمی مبنی بر حمل تعداد زیادی پرنده توسط یک‌دستگاه اتوبوس مسافربری، همکاران ما در اداره کل حفاظت محیط زیست استان با همکاری پلیس راه کمالوند مبادرت به توقف خودرو عمومی مذکور کردند که در بازرسی به عمل آمده، تعداد ۵۰ قطعه پرنده وحشی کشف و ضبط شد.

رهاسازی پرندگان وحشی مکشوفه از قاچاقچیان

وی، ادامه داد: تعدادی از این پرندگان به عنوان طعمه و تعدادی دیگر به منظور خرید و فروش در بازار، اسیر قاچاقچیان بودند که خوشبختانه با همکاری مردم و حمایت همه جانبه جناب آقای آزادپور قاضی ویژه پرونده‌های زیست محیطی، سوداگران به اهداف خود نرسیدند.

فتحی بیرانوند، گفت: اتوبوس حامل پرندگان توقیف، و راننده اتوبوس به دستور مقام محترم قضایی جهت تکمیل پرونده در اختیار پلیس قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان، افزود: حضور استاندار لرستان و معاونین ایشان در آئین رهاسازی این پرندگان، یک اقدام فرهنگی است که امیدواریم به سطح جامعه تسری یابد و شاهد مشارکت مردم در برخورد با تخلفات زیست محیطی باشیم.

انتهای پیام/د

رهاسازی پرندگان وحشی مکشوفه از قاچاقچیان با حضور استاندار لرستان

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.