سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: نخستین مرحله وارنیش فلوراید تراپی برای هشت هزار و صد دانش‌آموز دبستانی این شهرستان اجرا می‌شود.

۸ هزار دانش‌آموز تنگستانی زیر پوشش طرح سلامت دهان و دندانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عادل مقدس افزود: بیماری پوسیدگی دندان شایع‌ترین بیماری مزمن دوران کودکی و نوجوانی به شمار می‌رود و طرح وارنیش فلوراید تراپی برای جلوگیری از این بیماری اهمیت فراوانی دارد.

وی ادامه داد: وارنیش فلوراید تراپی در واقع نوعی پوشش حفاظتی است که بر روی دندان‌ها قرار می‌گیرد و ضمن پیشگیری از ایجاد پوسیدگی، از پیشرفت پوسیدگی دندان هم جلوگیری می‌کند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان با اشاره به اهمیت مراقبت‌های پس از وارنیش فلوراید تراپی بیان کرد: تا دو ساعت پس از انجام وارنیش فلوراید تراپی، دانش آموزان نباید آب و غذا میل کنند، تا ۱۲ ساعت باید از خوردن غذای گرم و سفت خودداری کنند و تا ۲۴ ساعت نیز اجازه استفاده از مسواک و نخ دندان را ندارند.

مقدس گفت: وارنیش فلوراید تراپی در طول سال تحصیلی در دو مرحله با همکاری کارکنان بهداشت و درمان بر روی دندان‌های دانش آموزان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ک

وارنیش فلوراید تراپی راهی برای پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.