مدیر کل میراث فرهنگی فارس از تخصیص ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای مرمت بنا‌های تاریخی شهرستان کازرون خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان فارس، گفت: بخشی از آثار جهانی محورساسانی و بنا‌های شاخص تاریخی و ثبتی استان فارس در شهرستان کازرون قرار دارد و به همین دلیل این شهرستا جایگاهی ویژه دارد.

او با بیان اینکه اعتبار ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی با هدف مرمت بنا‌های تاریخی کازرون برای امسال است، گفت: یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار برای خرید اراضی موجود در حریم درجه یک محوطه تاریخی بیشاپور در نظر گرفته شده است.

امیری  با اشاره به تخصیص ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای مرمت حمام تاریخی ملا بابا اضافه کرد: ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای تهیه طرح مطالعاتی مرمت و احیاء کاروانسرای میان کتل و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار نیز برای مرمت برج‌های کمارج تخصیص داده شده است.

وی به مرمت ۲ نقش برجسته تاریخی تنگ قندیل و سرمشهد اشاره و خاطرنشان کرد: برای مرمت هر کدام از این دو نقش برجسته مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال و برای خرید تجهیزات فیزیکی نیز ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار مصوب شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس تصریح کرد: مطالعه و تهیه طرح مرمت قلعه پوسکان ۳۰۰ میلیون ریال، چهار صفه دوسیران ۸۰۰ میلیون ریال و مطالعه بازنگری حریم بیشاپور نیز ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار مصوب دارند.
انتهای پیام/ر

مرمت بنا‌های تاریخی کازرون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار