مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال ۲۲ نمایشگاه کتاب در کل کشور برگزار می‌شود که بالغ بر هشت میلیارد تومان برای نمایشگاه‌ها درنظرگرفته شده است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، همایون امیرزاده  مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز چهارشنبه در آیین افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب کردستان گفت: برگزاری این نمایشگاه حاصل پیگیری‌های مجدانه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان است که بناست هر ساله این نمایشگاه در استان برگزار شود.

وی افزود: خوشبختانه در نیمه دوم امسال هم شاهد اتفاقات فرهنگی خوبی در استان هستیم که از جمله آن برگزاری کنگره مفاخر کرد و کنگره امام شافعی است.

مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: همچنین هماهنگی‌های خوبی برای برگزاری هفته فرهنگی در اقلیم کردستان عراق انجام شده که امیدواریم تا پایان سال بتوانیم آن را برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: رنگین کمان باشکوه اقوام ایرانی با وجود قوم کرد جلوه زیباتری دارد از همین رو برای تقویت این رنگین کمان دست به دست داده ایم و می‌خواهیم که این استان را درگاهی برای تبادلات فرهنگی با اقلیم کردستان عراق تبدیل کنیم.

امیرزاده با اشاره به اینکه امروز همزمان با نمایشگاه کتاب کردستان شاهد برپایی نمایشگاه کتاب در گلستان هم هستیم، تصریح کرد: امسال ۲۲ نمایشگاه کتاب در کل کشور برگزار می‌شود که بالغ بر هشت میلیارد تومان برای نمایشگاه‌ها درنظرگرفته شده است.

وی ادامه داد: بودجه این نمایشگاه‌ها تامین شده و هیچ مشکلی در تامین بودجه آن‌ها نداریم.
مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری این نمایشگاه‌ها را در ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی موثر دانست و گفت: از ما به عنوان ملتی با ادبیات شفاهی یاد می‌کنند که برای تقویت فرهنگ مکتوب به کتاب و کنابخوان نیاز داریم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به دیگر فعالیت‌های وزارت ارشاد اشاره و خاطرنشان کرد: ۶۰ هزار کودک و نوجوان در بیش از ۳۰ هزار باشگاه کتاب و کتابخوانی در کشور ساماندهی شده اند که در ترویج فرهنگ مطالعه بسیار موثر است.

امیرزاده در پایان با عنوان اینکه در حال حاضر شهر کاشان پایتخت کتاب کشور است و قبل از آن هم شهر‌های نیشابور و بوشهر و... بوده اند، عنوان کرد: شهر سنندج هم ظرفیت اینکه پایتخت کتاب کشور شود را دارد که مسئولان باید همت کنید این امر محقق شود.

انتهای پیام/م

ساماندهی ۶۰ هزار کودک و نوجوان در باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی کشور

برچسب ها: کتاب ، وزارت ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.