معاون مدیرکل شیلات کرمانشاه گفت:: تا پایان سال جاری بیش از ۲۱ هزار تن انواع آبزیان در استان تولید می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ساسان شاه محمودی معاون مدیرکل شیلات کرمانشاه گفت : سال گذشته ۱۷ هزار و ۲۰۰ تن انواع آبزیان در استان کرمانشاه تولید شد.
وی با بیان اینکه در ۶ ماه نخست امسال بیش از ۱۴ هزار تن انواع آبزیان در کرمانشاه تولید شده است، افزود: در تلاشیم تا با برنامه ریزی انجام شده این میزان را تا پایان سال جاری به بیش از ۲۱ هزار تن افزایش دهیم.
شاه محمودی افزود : آبزیان تولیدی در استان علاوه بر مصرف داخلی از طریق مرز‌های شلمچه و پرویزخان به کشور عراق نیز صادر می‌شوند.
وی افزود : مصرف آبزیان در استان به صورت میانگین ۹ کیلوگرم در سال است که ۷۰ درصد آبزیان تولیدی در داخل استان مصرف می‌شود.
به گفته وی، سرانه مصرف سالیانه آبزیان در کشور ۱۴ کیلوگرم و در جهان ۲۱ کیلوگرم است.
معاون مدیرکل شیلات کرمانشاه با بیان اینکه استقبال مردم از آبزیان در شهر کرمانشاه چشمگیر است، گفت: با همکاری شهرداری کرمانشاه به زودی یک بازار فروش آبزیان را در بلوار طاقبستان ایجاد خواهیم کرد.
شاه محمودی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه کرمانشاه از ظرفیت مطلوبی برای پرورش ماهی در قفس برخوردار است، عنوان کرد: اگر مشکلات برای واگذاری سد‌ها به بخش خصوصی حل شود، امسال یک هزار و ۳۵۰ تن ماهی در قفس در پشت سد‌های کرمانشاه پرورش داده می‌شود .
 
 
انتهای پیام/د

کرمانشاه از ظرفیت مطلوبی برای پرورش ماهی در قفس برخوردار است

 
برچسب ها: اخبارفرهنگی ، شیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.