مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت : سال گذشته شمار تخت روانشناسی با 25 درصد افزایش نسبت به سال 92، به 10 هزار و 300 تخت رسید.

دکتر احمد حاجبی مدیرکل دفتر سلامت روانی ، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در گفتگوی اختصاصی با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،با اشاره به اینکه بخشی از پیشگیری اختلالات روانی  در حوزه وظایف وزارت  بهداشت  است ، اظهار کرد : تمرکز ما در وزارت بهداشت بر توانمند سازی افراد به صورت فردی در خانواده و برخی از مداخلات ما  میتنی بر جامعه است اما حوزه سلامت روان یک مقوله چندعاملی است و نمی‌شود این انتظار را داشت که همه مشکلات این حوزه را وزارت بهداشت به تنهایی حل کند .

وی ادامه داد : بخش وسیع تری در حوزه پیشگیری از اختلالات روانی مربوط به سایر دستگاه ها است ، تمامی دستگاه که می توانند به نوعی روی سلامت روان عموم جامعه تاثیر گذار باشند اگر به وظایف و رسالت خود به درستی عمل کنند و از تریبون خود به درستی استفاده کنند آنها نیز می توانند نقش بسیار مهمی در پیشگیری از مسایل و مشکلات روانی جامعه داشته باشند.

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان این‌که به 16 هزار تخت روانشناسی احتیاج داریم ، گفت : از شروع بحث پرداختن به مسائل روانشناسی تا سال 92 تعداد 8 هزار و 140 تخت روانشناسی داشتیم که این عدد را در سال گذشته به 10 هزار و 300 تخت رساندیم و 25 درصد افزایش دادیم؛ در این مسیر حرکت رو به جلو است اما برای راه‌اندازی تخت روانشناسی کار ساده‌ای در پیش نداریم.

حاجبی با اشاره به پیشرفت های سلامت روان در چند سال اخیر تصریح کرد : یکی از مهم ترین پیشرفت های وزارت بهداشت در بحث ارائه خدمات سلامت روان به عموم جامعه در واقع ارتقا کمی و کیفی خدمات حوزه سلامت روان در نظام مراقبت بهداشتی اولیه بوده است در واقع طرح تحول سلامت کمک بسیار بزرگی از نظر کمی و کیفی به حوزه سلامت روان  کرد .

وی در پایان گفت : با پذیرش کارشناس سلامت روان که معمولا یک روانشناس بالینی است که حضور این کارشناس در تیم سلامت این توانایی را به نظام مراقبت بهداشت اولیه داد که بتواند از نظر کمی و کیفی باعث ارتقا خدمات سلامت روان شود.

انتهای پیام/م

تمامی دستگاه از تریبون خود برای پیشگیری از اختلالات روانی استفاده کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.