مشاور وزیر بهداشت خبر داد :

الزام تولید کنندگان تجهیزات پزشکی به استاندارد های اتحادیه اروپا/ صادرات ۱۰برابری تجهیزات پزشکی

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تولید کنندگان تجهیزات پزشکی ملزم به رعایت استاندارد‌های نظام قوانین اتحادیه اروپا شده اند.

الزام تولید کنندگان تجهیزات پزشکی  به استاندارد های اتحادیه اروپا/ صادرات ۱۰برابری تجهیزات پزشکیمسائلی مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه گشایش نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ در رابطه با رویکرد‌های وزارت بهداشت برای تامین دارو در سال جاری گفت: وزارت بهداشت برای تامین ارز تجهیزات پزشکی و دارویی برنامه ریزی خیلی خوب و دقیقی انجام داده است.
 
وی افزود: ما اخیرا موفق به ایجاد سامانه‌های برای نظارت و کنترل دارویی و اقلام مورد نیاز شده ایم که این موضوع خیلی از کمبود‌ها را برطرف خواهد کرد.

مشاوروزیر بهداشت  گفت:دو اتفاق خیلی مهم در حوزه تجهیزات پزشکی برنامه ریزی شده است که اولی، صادرات ۱۰برابری تجهیزات پزشکی نسبت به سال قبل است که  این یعنی ما از ۲۴میلیون دلار صادرات به ۲۴۰میلیون در سال رسیده ایم.
 
مسائلی  افزود: دومین موضوع، تحول بنیادی در نظام قوانین تجهیزات پزشکی ایران بوده است. بر این اساس این نظام مطابق نظام تجهیزات پزشکی اتحادیه اروپا برنامه ریزی میشود.
 
وی تصریح کرد: وزارت بهداشت برای توسعه صادرات وارتقای کیفیت، استاندارد‌های اتحادیه اروپا را اجباری و الزامی کرده به این معنی که، تولید کنندگان برای گرفتن پروانه موظف به رعایت استاندارد‌های اتحادیه اروپا  هستند.

مشاوروزیر بهداشت در رابطه با میزان تولید در تجهیزات پزشکی افزود:تاکنون حدود شش هزار قلم دارو،۲۸۰هزار قلم تجهیزات پزشکی تولید کردیم، بیش از ۲۲۰۰شرکت تامین کننده از ۶۱۰۰کمپانی ثبت شده در ایران داریم وقریب به هزار تولیدکننده تجهیزات پزشکی در کشور ما فعالیت میکنند.

وی خاطرنشان کرد:به منظور جلوگیری از ایجاد اختلال در نظام وسیع تامین فناوری حوزه سلامت ما از سامانه‌ها و زیرساخت‌هایی استفاده می‌کنیم که در همین چند ماه گذشته برنامه ریزی و اجرا شدو در این پروژه ما با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و محوریت دانشگاه‌های قطب تامین تجهیزات پزشکی را رصد می‌کنیم.

انتهای پیام //م. ص
 

گشایش نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار