مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: طرح سرشماری مسکن روستایی همزمان با سراسر کشور از روز جمعه ۲۰ مهر در این استان آغاز شد و بمدت یکماه ادامه دارد.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  مسعود رضایی گفت: با توجه به اینکه برنامه ریزی و اطلاعات از مؤلفه‌های توسعه هر منطقه محسوب می‌شود، این طرح نیز باهدف بررسی وضعیت مسکن روستایی و برنامه ریزی به منظور توسعه اصولی روستا‌ها اجرایی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان، تجزیه و تحلیل ساخت و ساز‌های صورت گرفته در روستا را از اهداف این طرح برشمرد و افزود: اولویت بندی ساخت مسکن در مناطق روستایی، طراحی و ساخت و تدوین برنامه‌های آینده برای گسترش روستا‌ها از دیگر برنامه‌های طرح سرشماری مسکن روستایی است.

وی تصریح کرد: اطلاعات استخراج‌شده محرمانه بوده و استفاده‌ای غیر از سرشماری ندارد بنابراین از روستائیان درخواست می‌شود که همکاری لازم را با ماموران سرشماری داشته باشند و با دقت به سؤالات آن‌ها پاسخ دهند.

رضایی با بیان اینکه در این طرح روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به صورت نمونه انتخاب می‌شوند، گفت: در این راستا ۶ هزار و هشت واحد مسکونی در ۳۱۰ روستای استان ارزیابی می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت ۵۰ آمارگیر در طرح سرشماری مسکن روستایی افزود: روستا‌ها به صورت کمی و کیفی بررسی می‌شوند که علاوه بر مشخص شدن امار مسکن روستایی، واحد‌های نامقاوم شناسایی و برای بهسازی انا برنامه ریزی خواهد شد.

سومین دوره طرح آمارگیری مسکن روستایی لرستان سال ۹۲ در سطح پنج هزار و ۴۱۷ واحد مسکن روستایی استان اجرایی شد.

در این طرح روستا‌های نمونه به صورت تصادفی و بر اساس استاندار‌های لازم انتخاب شدند و مشخصات تخصصی، نوع سازه، امکانات بهداشتی و تاسیسات سرمایشی و گرمایشی واحد‌های مسکن روستایی بررسی و ثبت شد.

طرح سرشماری مسکن روستایی هر پنج سال یکبار اجرا می‌شود، نتایج آن به صورت منظم تدوین و برای اجرای طرح‌های مقاوم سازی بکار گرفته خواهد شد.
۱۶۳ هزار مسکن روستایی در ۲ هزار و ۸۶۴ روستای لرستان وجود دارد که ۶۱ درصد آن مقاوم سازی شده است.

طرح آمار گیری روستایی پیش از در سال‌های ۸۲، ۸۷ و ۹۲ در استان اجرا شده است.

هم اکنون یکهزار و ۳۷۵ دهیاری در لرستان وجود دارد و استان سه هزار و ۴۱۵ روستا دارد که از این تعداد یک هزار و ۵۶۹ روستا بالای ۲۰ خانوار است.
۶۱۶ هزار و ۷۷۰ نفر در قالب ۱۷۳ هزار و ۷۳۵ خانوار جمعیت روستایی لرستان را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/د

طرح سرشماری مسکن روستایی لرستان آغاز شد

برچسب ها: خانواده ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.