شبکه تلویزیونی «کابل نیوز» از رایزنی کشورهای غربی برای تعویق  زمان برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان خبر داد.

رایزنی کشورهای غربی برای تعویق زمان برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی «کابل نیوز» از رایزنی کشورهای غربی برای تعویق  زمان برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان خبر داد.

شبکه تلویزیونی «کابل نیوز»، هدف کشورهای غربی از تعویق زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در بیستم اکتبر را استفاده کمیسیون انتخابات از سامانه هوشمند بیومتریک در روند انتخابات دانسته است.

براساس این گزارش، کشورهای غربی به تصمیم کمیسیون انتخابات افغانستان در خصوص استفاده از سامانه بیومتریک (روش نوین تشخیص هویت) در روند رای دهی انتخابات پارلمانی اعتراض دارند و خواستار خودداری این کمیسیون برای استفاده آن شدند.

پیش از این کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرده بود  در برخی از مراکز رای دهی ممکن است سامانه‌ بیومتریک به صورت آنلاین  مورد استفاده قرار گیرد.اما برخی از کارشناسان و نمایندگان احزاب سیاسی افغانستان تاکید کرد ه اند  که فقط استفاده آنلاین  از این سامانه می‌تواند شفافیت انتخابات را تضمین کند.

به نوشته تسنیم، این در حالی است که مسئولان کمیسیون انتخابات افغانستان  بارها اعلام کردند تاریخ برگزاری انتخابات تغییر ناپذیر است. کارشناسان منطقه از جمله وحید مژده و عتیق الله امرخیل براین باورند که کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس سعی دارند با دخالت در روند انتخابات افغانستان، آن را به نفع خود تغییر دهند. 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار