دونالد ترامپ در واکنش به احتمال دست داشتن بن سلمان در ماجرای قتل روزنامه نگار و منتقد آل سعود گفت باید دانست که آن‌ها چه کاری انجام داده اند.

واکنش ترامپ به گناهکار بودن بن سلمان: منتظر می‌مانیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز لایو، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به احتمال دست داشتن بن سلمان در ماجرای قتل خاشقجی روزنامه نگار و منتقد آل سعود گفت باید دانست که آن‌ها چه کاری انجام داده اند.

ترامپ در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی گفت: «ما باید تلاش کنیم بدانیم که چه روی داده است. ما این موضوع را به دقت بررسی می‌کنیم. ما افراد خوبی در رابطه با بررسی این موضوع داریم. هم با کمک ترکیه و هم با عربستان سعودی می‌توانیم بدانیم که چه روی داده است. شما نخستین فردی خواهید بود که از نتیجه این اقدامات آگاه خواهید شد.»

ترامپ در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید: «من یک سوال دیگر درباره عربستان سعودی دارم. شما درباره روابط خوب با عربستان سعودی سخن گفته اید. شما درباره روابط خوب خود با ملک سلمان صحبت کرده اید. آیا شما درباره بررسی روابط با عربستان سعودی اقدامی انجام خواهید داد»، گفت: «ما باید ببینیم که چه روی خواهد داد. هم اکنون کار‌های زیادی انجام شده است. من باید ببینم که چه روی می‌دهد. یکی از دلایلی که این کشور یکی از اولویت‌های من بوده است این بوده است که اگر شما به خاطر بیاورید آن‌ها یکصد و ده میلیارد دلار تجهیزات نظامی را از ما خریداری کردند. آن‌ها چهارصد و پنجاه میلیارد دلار در کشور ما و در شرکت‌ها سرمایه گذاری کرده اند. به نظرم شما از این موضوع آگاهید. شرکت هایی، چون جنرال الکتریک، جنرال موتورز در آنجا حضور داشتند و قرارداد‌هایی به ارزش سی میلیارد و چهل میلیارد دلار امضاء کردند. ما تاکنون شاهد این موضوع نبوده ایم. شما می‌گویید که این کشور اولویت نخست من است بله این اولویت نخست من است، زیرا هیچ کشوری چهارصد و پنجاه میلیارد دلار در کشور ما سرمایه گذاری نمی‌کند. آن‌ها یکصد و ده میلیارد دلار در ارتش ما سرمایه گذاری کرده اند. این پول بسیار بسیار زیادی است.»

رئیس جمهور آمریکا همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید: «اگر عربستان سعودی مسئوول این اقدام شناخته شود آیا همچنان به توافق تسلیحاتی با آن‌ها ادامه خواهید داد»، گفت: «ما باید کار‌های بیشتری انجام دهیم، اما زمانی که ما یکصد و ده میلیارد دلار خرید را از کشور خود می‌گیریم این موضوع به کارگران ما آسیب وارد می‌کند. این موضوع به کارخانه‌های ما آسیب می‌زند. این موضوع به تمامی شرکت‌های ما آسیب می‌زند. شما درباره پانصد هزار فرصت شغلی صحبت می‌کنید؛ بنابراین اگر ما این کار را انجام دهیم حقیقتا به کشور خود آسیب می‌زنیم. علاوه بر این ما به عربستان سعودی هم بیشتر آسیب وارد می‌کنیم. آن‌ها به طرف روسیه و چین خواهند رفت. آنگاه سفارش خود را به آن‌ها ارائه خواهند داد. تجهیزات آن‌ها به کیفیت تجهیزات نظامی ما نیست. تجهیزات نظامی ما بهترین تجهیزات در جهان هستند. اما آن‌ها با این اقدام ما به طرف چین و روسیه خواهند رفت و سفارش تجهیزات نظامی خود را خواهند داد. ما تنها با این کار خود به خودمان آسیب وارد می‌کنیم. به نظرم ما باید کاری کنیم که این موضوع روی ندهد. اما ما نمی‌دانیم و هیچ کس در حال حاضر پاسخ را نمی‌داند. ما به پایان کار نگاه می‌کنیم.»

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاری دیگر که پرسید: «اگر محمد بن سلمان گناهکار شناخته شود آیا شما شخصا وی را تحریم می‌کنید»، گفت: «ما باید بدانیم که آن‌ها چه کاری انجام داده اند. در حال حاضر ترکیه عمیقا وارد ماجرا شده است. ما در ارتباط دائم با آن‌ها هستیم. البته کشور‌های دیگری از جمله ما به این موضوع توجه دارند. ما به ریشه این کار خواهیم رسید. ما باید منتظر بمانیم ببینیم که چه روی خواهد داد.»

ترامپ در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید: «آیا آمریکا بازرسانی برای کمک به ترکیه اعزام کرده است و آن‌ها در آنجا حضور دارند، آیا آمریکا وارد تحقیقات شده است»، گفت: «آمریکا کاملا وارد این ماجرا شده است.»

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت: «ما همه نوع اهرم در اختیار داریم. ما قدرتمندترین ارتش را در جهان داریم. ما هرگز نمی‌خواهیم از آن استفاده کنیم. این ارتش آنقدر قدرتمند است که هیچ کس نمی‌خواهد با ما رقابت کند. ما همچنین باید قدرتمندترین کشور از لحاظ اقتصادی باشیم. ما یازده تریلیون دلار را در جنگ از دست داده ایم.»

انتهای پیام/

اظهارات ترامپ در جمع خبرنگاران درباره پرونده قتل منتقد سعودی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
بله ارتش شما را در آبهای خلیج فارس دیدیم ودیدیم چقدر قدرت پوشالی دارید سربازان ارتش آمریکا در برابر عظمت سربازان ایرانی گریه می کردند.
آخرین اخبار