سفیر پیشین آمریکا در ریاض با اشاره به ناپدید شدن روزنامه‌نگار منتقد سعودی آن را بدترین رویدادی خواند که پس از حادثه ۱۱ سپتامبر روابط آمریکا و عربستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

عربستان در سراشیبی سقوطبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رابرت جوردن، سفیر پیشین آمریکا در ریاض با اشاره به ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی و منتقد رژیم آل سعود در ترکیه، این رویداد را بدترین رویدادی خواند که پس از حادثه ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ روابط آمریکا و عربستان سعودی را تحت تاثیر قرار داده است.

رابرت جوردن در گفتگو با شبکه‌ی تلویزیونی ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: «یک ماه پس از حوادث یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ برای انجام ماموریت خود وارد عربستان سعودی شدم. پرسشی که در آن زمان مطرح بود این بود که سعودی‌ها دوست هستند یا دشمن! فکر می‌کنم پرسشی مشابه هم‌اکنون در اذهان عمومی به وجود آمده و آن اینکه آیا رژیم آل سعود در سراشیبی سقوط به سوی استبداد و اقتدارگرایی، آدمکشی و یاغی‌گری قرار دارد؟ این پرسشی جدی است که هم اینک نیاز به پاسخگویی دارد.»

جان برنان رئیس پیشین سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) نیز در پیامی توییتری از دولت این کشور خواست در واکنش به ترور احتمالی جمال خاشقجی، ستون‌نویس روزنامه واشنگتن پست در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول پاسخی محکم و کامل به ریاض بدهد.

انتهای پیام/

اظهارات سفیر پیشین آمریکا در ریاض درباره ترور جمال خاشقجی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۰۸:۴۹ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
ببین سفیر پیشین...خودت هم خوب میدونی که تا پول سعودی هست همانطور که پرونده یازده سپتامبر رو تو آمریکا بستن پرونده این یارو رو هم میبندن....پس بیخود حس انساندوستی به خودتون نگیرید....
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۲۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
رابرت جان و جان برنان عزیز تا دستان ترامپ در جیب های پر از پول سعودی هاست داد و بیداد و فریادهای شما به هیچ نتیجه ای نمی رسد حتی اگر این مقتول یک آمریکائی بود هم همین بود چرا که همه چیز با چشمان ترامپ دلار دیده میشود هر که دلارش بیشتر حمایتش قویتر......
-
ناشناس
۰۸:۰۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
عرب سعودی یعنی نادان
آخرین اخبار