نوسانات قیمت ارز سبب افزایش تورم در خدمات دندان پزشکی/ شرکت های وارد کننده تجهیزات دندان پزشکی ارز دولتی دریافت نکرده اند/ نبود جایگاهی برای دندان پزشکی در طرح تحولرئیس انجمن دندان‌پزشکان ایران گفت: نوسانات قیمت ارز سبب افزایش تورم در خدمات دندان پزشکی شده است.

علی تاجرنیا رئیس انجمن دندان‌پزشکان ایران در گفت‌وگو با خبرنگارحوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: باتوجه به شرایط فعلی کشور بخشی عمده‌ از تجهیزات و مواد دندان پزشکی از کشورهای مختلف از جمله آمریکا وارد ایران می‌شود اما این مسئله تولیدات خوب شرکت‌های داخلی را نفی نمی‌کند.

وی ادامه داد: امروزه بخشی عمده از نیازهای تجهیزات دندان پزشکی و حتی مواد اولیه آن از خارج تأمین می‌شود و در این بین نوسانات قیمت ارز بر قیمت این لوازم تاثیری بالا داشته است.

تاجر نیا تاکید کرد: با نوسانات قیمت ارز ساختار وزارت بهداشت دچار مسائلی متعدد شده است و همین مسائل به همراه فشار شرکت‌های دندان پزشکی باعث شده تا قیمت خدمات دندان پزشکی افزایش پیدا کند.

رئیس انجمن دندان پزشکی ایران ادامه داد: متاسفانه میزان افزایش تعرفه متناسب با تورم نبوده است،‌در این بین همکاران ما همواره تلاش می‌کنند تا از سود خودشان برای ارائه خدمات دندان پزشکی کم کنند تا مردم در این زمینه استفاده بهینه ببرند.

تاجر نیا اظهار کرد: ارز دولتی 4هزار و 200 تومانی به تجهیزات دندان پزشکی تعلق گرفته است اما متاسفانه این تصمیم در عمل خیلی شفاف و روشن نبوده و این که تخصیص‌ها به چه میزان به تجهیزات دندان پزشکی تعلق می‌گیرد،‌ همچنان در ابهام است.

وی اضافه کرد: در این راستا وزارت بهداشت می‌گوید اختصاص ارز دولتی به تجهیزات دندان پزشکی به تایید ما رسیده اما شرکت‌های وارد کننده عنوان کرده‌اند هنوز ارز 4هزار و 200 تومانی به دستشان نرسیده است.

حمایت انجمن دندان پزشکان از توزیع عادلانه تجهیزات

رئیس انجمن دندان پزشکی ایران ادامه داد: انجمن دندان پزشکان در توزیع مناسب و عادلانه  تجهیزات دندان پزشکی برای رسیدن به دست مصرف کننده و کاهش خدمات دندان پزشکی حمایت می‌کند.

تاجر نیا ادامه داد: مسائل و مواد دندان پزشکی از کشورهای مختلف از جمله آمریکا وارد می‌شود و مسئله مهم تبادل ارزی مشکلاتی را در این زمینه ایجاد کرده است. در حال حاضر کمبود‌هایی در زمینه جایگزینی وسایل به دلیل مسائل ارزی در کشور داریم.

دندان پزشکی در طرح تحول جایگاهی ندارد

وی گفت: طرح تحول نظام سلامت در حوزه دندان پزشکی خیلی درگیر نشده و تنها در زمینه پیشگیری افزایشی خوب داشته است. متاسفانه طرح تحول در حوزه درمان دندان پزشکی جایگاهی نداشته است.

تاجرنیا یادآوری کرد: تعرفه دندان پزشکی برای امسال تنها 5 درصد افزایش داشته است؛ رقمی که اصلا قابل مقایسه با افزایش تورم و دیگر هزینه‌ها نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.