معتمدی گفت: هدف از راه‌اندازی پردیس‌های تخصصی رسیدن به ۱۰۰ دانشگاه برتر و قرار گرفتن در میان دانشگاه‌های کار آفرین است.

برنامه‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای قرار گرفتن در میان دانشگاه‌های نسل سومبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بازدید اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی از این دانشگاه با بیان اینکه دانشگاه امیرکبیر را قدیمی‌ترین دانشگاه صنعتی کشور دانست و اظهار کرد: در حال حاضر 14 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به ایجاد 16 دانشکده در این دانشگاه افزود: از آنجایی که دانشکده‌های این دانشگاه به طور جداگانه فعالیت می‌کند از این رو اقدام به راه‌اندازی پردیس‌های تخصصی در این دانشگاه کردیم.

معتمدی در این باره ادامه داد: در این طرح چندین دانشکده از قبیل برق، کامپیوتر، مهندسی پزشکی و دانشکده‌های مکانیک، هوافضا و کشتی‌سازی را تجمیع و با کنار هم قرار دادن آنها در یک پردیس تخصصی اقدام به فعالیت‌های پژوهشی و فناوری می‌کنیم.

هدف از تخصصی کردن دانشکده‌های دانشگاه امیرکبیر

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر این اقدام را در راستای جلوگیری از پراکنده کاری و موازی کاری دانشکده‌ها و افزایش بهره‌وری در فعالیت‌های علمی و فناوری دانست و گفت: روسای 6 پردیس عضو هیئت رئیسه دانشگاه هستند.

وی همچنین به اجرای طرح اصلاح ساختار دانشگاه اشاره کرد و بیان کرد: در این طرح دو هدف رسیدن به جمع 100 دانشگاه برتر تا سال 1404 و قرار گرفتن در میان دانشگاه‌های کار آفرین (نسل سوم) دنبال می‌شود تا بتوانیم در چرخه اقتصادی کشور موثر باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار