در نشست تخصصی با عنوان اخلاق در کلینیک روانشناسی در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد به بررسی شکایات از نقص حقوق مراجعان تاکید شد.

بررسی هرگونه شکایت از نقص حقوق مراجع در درمان‌های روانشناسیبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دانشیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی فردوسی مشهد در نشست تخصصی اخلاق در کلینیک روانشناسی ضمن تاکید بر ضرورت وجود اخلاق حرفه‌ای در مورد روانشناسان گفت: انجام روان درمانی بدون اصول اخلاقی امکان پذیر نیست. مهم نیس در روانشناسی از چه رویکردی استفاده شود، انچه اصل و اساس درمان است وجود اخلاق حرفه‌ای است.

زهره سپهری شاملو افزود:سازمان نظام روانشناسی و مشاوره قوانین اخلاقی بین المالکی حرفه‌ای روانشناسی را بررسی کرده و با توجه به ریشه‌های فرهنگی موجود در کشور آن را عملی ساخته است.

وی بیان کرد: مراجعان و درمانگران باید از حقوق خود به طور کامل آگاهی داشته باشند. هر گونه شکایت از نقص حقوق حرفه‌ای درمانگران به صورت جدی در کمیته رسیدگی به شکایات سازمان نظام روانشناسی بررسی خواهد شد.
 
این نشست با سخنرانی خانم دکتر زهره سپهری شاملو عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی و جمعی از اساتید برجسته روانشناسی هم، چون دکتر امیری زندیرییس نظام روانشناسی و مشاوره استان، دکتر نگار اصغری پور و دکتر کیمیایی برگزار شد.


برگزاری نشست تخصصی اخلاق در کلینیک روانشناسی


انتهای پیام//م. ص

برچسب ها: اخبارعلمی ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.