معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: یک برنامه مدون برای توسعه استان تهیه شده که تلاش می کنیم با کمک نخبگان و عقل جمعی، کاستی های آن را برطرف کرده و به یک نقشه راه مناسبتر برسیم.

برنامه مدونی با کمک نخبگان برای توسعه استان تهیه شده استبه گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛   هدایت حاتمی روز یکشنبه در نشست مشترک با جمعی از مدیران مجموعه جهاد دانشگاهی اظهار داشت: هدف این برنامه، توسعه پایدار استان است و آن را مبنای حرکت استان در ادامه راه قرار می دهیم. 

وی اظهار داشت: دستیابی به توسعه با کارهای جزیره ای و فردی امکان پذیر نیست. حتی اگر پول، منابع و زمان کافی نیز وجود داشته باشد باز با کار جزیره ای نمی توان به جایی رسید و ما نیازمند برنامه هستیم.

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه اضافه کرد: شکل گیری یک ارتباط پویا میان سه ضلعی دولت، دانشگاه و جامعه نیاز روز کرمانشاه است. هر کدام از این بخش ها دچار مشکل شوند روند توسعه مختل می شود.

وی تصریح کرد: یکی از دغدغه های جدی مدیریت ارشد استان راه اندازی یک گفتمان توسعه پایدار در کرمانشاه است.
حاتمی گفت: اگر یک جمع هزار نفره بر سر یک موضوع به اجماع برسند می توان کارهای بزرگی را انجام داد. بدون اجماع اتفاق خاصی رخ نمی دهد. 

وی اظهار داشت: کرمانشاه می بایست در راستای تبدیل شدن به یک برند در حوزه توسعه پایدار گام بردارد. 
معاون استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: جهاد دانشگاهی در حوزه های مختلف دارای توانمندی ها و قابلیت های بسیاری است و می تواند در توسعه پایدار استان و شکل گیری یک گفتمان پویا مبتنی بر آن نقش آفرینی کند.

حاتمی افزود: جهاد دانشگاهی نقش مثبتی در اجرایی کردن طرح های پژوهشی، به تولید رساندن و تجاری کردن آن ها داشته است.
وی تاکید کرد: مرکز هم اندیشی وابسته به جهاد دانشگاهی باید دوباره فعال شود‌ و به عنوان یک مجموعه نهاد ناظر و دیده بان توسعه در استان نقش آفرینی کند‌.

انتهای پیام/ز


راه اندازی یک گفتمان توسعه پایدار در کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.