بابایی دبیر انجمن شرکتهای ریلی در گفتوگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه افزایش قیمت ارز هزینههای بخش ریلی را افزایش داده است، اظهار کرد: متأسفانه علیرغم تقاضای شرکتهای حملونقل ریلی و ارسال نامه از سوی وزیر راه و شهرسازی برای ارائه ارز رسمی بانک مرکزی با درخواست ما موافقت نشد.
وی ادامه داد: افزایش نرخ ارز باعث رشد دو برابری هزینه شرکتهای ریلی شده و این در حالی است که در چند ماه گذشته تنها با افزایش قیمت 10درصد بلیت موافقت شده است.
دبیر انجمن شرکتهای ریلی تصریح کرد: در صورتیکه بخش حملونقل ریلی جزء کالاهای رسمی محسوب نشود و این روند ادامه یابد شرکتهای حملونقل ریلی به مرور زمان حذف میشوند.
بابایی با اشاره به اینکه ما هیچ درخواستی برای افزایش قیمت بلیت نداریم، افزود: متأسفانه میزان سرمایهگذاری در بخش حملونقل ریلی مسافری و قطارهای فوقالعاده با این وضعیت درآمدها کاهش یافته است.
وی تأکید کرد: بخش ریلی مسافری و همچنین قطارهای فوقالعاده که هم اکنون ظرفیت جابهجایی 24 میلیون مسافر را دارد در میان مدت از بین خواهد رفت؛ متاسفانه بعد از درخواستها و نامهنگاریهای بسیار از سوی معاون اول رئیس جمهور و همچنین وزیر راه و شهرسازی، بانک مرکزی دستور داد که بخش حملونقل ریلی میتواند از ارز سامانه نیما استفاده کند و این موضوع هیچ کمکی به افزایش توان بخش ریلی نمیکند.
دبیر انجمن شرکتهای ریلی گفت: باید بخش حملونقل ریلی به ویژه جابهجایی مسافر و بار از طریق قطارها جزء کالاهای اساسی محسوب شود و به این بخش ارز 4هزار و 200تومانی تعلق گیرد تا شاید آینده خوبی برای این بخش ترسیم شود.
انتهای پیام/