مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با تاکید بر اینکه راه نجات کشور مالیات است ،گفت : تا کنون نگاه دقیقی به مسائل مالیاتی نبوده و نیاز است در این موضوع اطلاع‌رسانی مناسبی صورت بگیرد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بهروز مهدلو مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به نیاز جامعه به زیرساخت‌های مالیاتی اظهار داشت : مالیات در اقتصادکشورها جایگاه عظیمی دارد که این مهم نیازمند فرهنگ‌سازی و توسعه مالیاتی است که رسانه‌ها می‌توانند در این حوزه به امور مالیاتی کمک کنند.

وی با اشاره به شرایط تحریم‌ها و وضعیت نفت در کشور گفت : ارزش افزوده مقوله وسیعی است که مشکلاتی در این راه وجود دارد که باشناسایی آن می‌توان با تعاملات دوطرفه شرایط خوبی را ایجاد کرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به مالیات مطبوعات افزود : قانونگذار وقتی قانونی را تصویب می‌کند حتما پشت آن سناریویی وجود دارد، به طور مثال دولت وقتی معافیت مالیاتی را انجام می‌دهد، هزینه را در دیگر بخش‌های محروم جامعه خرج می‌کند.

مهدلو ادامه داد : قانون‌گذار گفته است که مطبوعات و خیریه‌ها معاف از مالیات هستند اما بحث انضباط و شفافیت مالی همچنان پابرجاست زیرا ممکن است افرادی از این مطلب سواستفاده کنند.

وی با بیان اینکه شرایط معافیت مالیاتی به شرط انجام و وظایف از جمله ارائه اظهارنامه مالیاتی ، اسناد و مدارک و انضباط مالیاتی است ، افزود : همانطور که ما به معافیت مالیاتی قانونگذار احترام می‌گذاریم باید موضوع انضباط مالیاتی نیز مورد توجه قرار گیرد که برای فرهنگ‌سازی این موضوع لازم است که به همراه کارشناسان و رسانه‌ها جلسات مختلف برگزار شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه قانون برای هر دو طرف قابل احترام بوده اما ممکن است در اجرا دچار مشکل باشیم ، تصریح کرد : همواره تلاش من برای دستگاه‌های بیرونی و خارج از مجموعه بوده است که نگاه به امور مالیاتی ریشه‌یابی شود و مجموعه‌ها توجیه شوند.

مهدلو با اشاره به نگاه منفی مردم به مالیات اظهار داشت : ما هم در انجام کارمان اشتباه داریم اما تا کنون نگاه دقیقی به مسائل مالیاتی نبوده و نیاز است که اطلاع‌رسانی دقیق‌تری به این موضوع صورت بگیرد و باید توجه داشت که راه نجات کشور مالیات است .

وی خاطرنشان کرد: مالیات برای توسعه ثروت جامعه مهم است و با عملکرد خود به دنیال تغییر نگاه دستگاه‌ها به بحث مالیات هستیم.

انتهای پیام/م

باید نگاه منفی مردم به مالیات تغییر کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار