آیین بدرقه خادمان موکب جواد الائمه نایین با حضور حجت الاسلام سجادی امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید علی سجادی امام جمعه نایین در آیین اعزام و بدرقه خادمان موکب جواد الائمه (ع) نایین گفت: اجتماع زائران حسینی در کربلا خاری در چشم دشمنان است و حسینی بودن تنها رنج مسافرت و فشار جسمی و روحی نیست بلکه اصل هدف باید در عمل، رفتار و گفتار حسینی باشد و این عمل ارزش فراوانی دارد.

وی با اشاره به مانور بزرگ سیاسی اربعین حسینی و اعزام خادمان موکب جواد الائمه (ع) به کربلا افزود: اربعین مانور سیاسی شیعیان جهان است، البته در این مانور مواردی باید مورد توجه قرار گیرد چرا که خدمت در مسیر اربعین حسینی تمرین ولایت‌پذیری است و خادمان موکب‌ها در نیکی مسابقه بگذارند.

امام جمعه نایین گفت: خدمت کردن به زوار اربعین برکات زیادی دارد که ولایت‌پذیری یکی از مهم‌ترین این برکات است.

وی با اشاره به اینکه در اینجا ما همه بدون توجه به جایگاه‌های حقوقی خود خادم هستیم، تاکید نمود: در این فرصت و بستری که برای خدمت شما به زائران اباعبدالله (ع) فراهم شده است در نیکی‌ها سبقت بگیریم.

حجت الاسلام سجادی اظهار نمود: خدمت‌های موکب داران برای زائران، باید این پیام را به جهانیان برسانید که ملت ایران و عراق همراه و متحد هستند و هرچند ما ایرانیان به مهمان‌نوازی شهره هستیم، ولی این موکب داری را از مردم عراق که سالیان سال نسبت به این خدمت اهتمام دارند، آموخته‌ایم.

نماینده، ولی فقیه در نایین با بیان اینکه شرکت کنندگان در این مراسم پرشور باید همواره در مسیر اهل بیت (ع) گام بردارند، اضافه کرد:با راهپیمایی اربعین حسینی، جهانیان در این آیین مبهوت عظمت اسلام می‌شوند و لرزه برجان استکبار جهانی و مخالفان اسلام می‌آید.

امام جمعه نایین در پایان افزود: خادمان، در میان زائران میلیونی و موکب‌های عراقی، سفیران نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، از این رو باید با اخلاق و رفتارتان، مروج نظام، رهبر انقلاب و رهرو شهدای مدافع حرم باشید.

بیش از ۶۰ نفر خادم و نه دستگاه کامیون برای موکب جواد الائمه نایین از شهر نایین صبح روز چهارشنبه ۲۵ مهرماه به کشور عراق اعزام می‌شوند.

 

انتهای پیام/پ

بدرقه خادمان موکب جوادالائمه (ع) نایین

برچسب ها: اربعین ، اربعین 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.