معاون میراث فرهنگی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از پیگیری اخذ مجوز کاوش در تپه باستانی آناهیتا خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کریم لطفی، معاون میراث فرهنگی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: تپه تاریخی آناهیتا یکی از آثار دوره اشکانی کشور است.

وی ادامه داد: این تپه تاریخی یکی از آثار شاخص تاریخی شهر سرعین بوده و به عبارتی بیانگر قدمت تاریخی آن است که با انجام کاوش و مرمت بخشی از آثار معماری می تواند به سایت گردشگری تبدیل شود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به ساماندهی این تپه تاریخی، تعیین حریم این اثر تاریخی نیز در دست اقدام است.

لطفی با بیان اینکه تپه آناهیتا می تواند قدمت تاریخی شهر سرعین را معرفی کند،افزود: سرعین بیشتر به برخورداری از آب های گرم معدنی شناخته شده است و این در حالی است که آثار تاریخی و طبیعی متعددی در این منطقه وجود دارد.

وی گفت: مجوز کاوش تپه تاریخی از سازمان میراث فرهنگی کشور درخواست می شود و انتظار می رود شهرداری و شورای شهر نیز در تامین مالی عملیات کاوش میراث فرهنگی شهرستان سرعین را حمایت کنند.

انتهای پیام/ع

تپه تاریخی آناهیتا در سرعین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.